Libor Štěpánek: Akademická angličtina
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Anotace: Na trhu ojedinělá publikace přináší komplexní přehled základních dovedností "akademické angličtiny" a představuje studijní materiál určený čtenářům, kteří se pohybují v prostředí světa vysokého školství i vědy a kteří se musí samostatně vzdělávat v anglickém jazyce (s výjimkou studentů anglické filologie). Kniha přístupnou a zajímavou formou představuje zvláštnosti akademického jazyka, vysvětluje podstatu základních jazykových i měkkých dovedností, na jejichž kvalitě často závisí úspěch v daném oboru, a současně také nabízí škálu aktivit, s jejichž pomocí lze představené kompetence lépe ovládnout a procvičit. Každá z tematických kapitol v knize nejprve česky vysvětluje specifika zvolených dovedností v rámci akademického a vědeckého prostředí spolu s jejich odlišnostmi od českého jazyka a na tuto část navazuje mnoho zajímavých cvičení a aktivit v angličtině, které mimo jiné odpovídají úrovni B2 a C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Česko-anglická publikace poslouží zejména akademikům a studentům vysokých škol jako obecný průvodce, praktický manuál a výchozí pramen k základní orientaci v anglickém jazyce v prostředí vysokého školství a vědy. Z obsahu: O autorech 7 Poděkování 8 1. Uvedení do problematiky akademické angličtiny 9 1.1 Anglický jazyk (English language) 9 1.2 Akademická angličtina (Academic English) 13 1.3 Akademické dovednosti (Academic skills) 15 2. Slovní zásoba (Vocabulary) 17 2.1 Slovo k začátečníkům 18 2.2 Slovo k pokročilým 19 2.3 Práce se slovníkem (Dictionary use) 32 2.4 Evropský referenční rámec pro jazyky 38 2.5 Užitečné odkazy 39 3. Mluvnice (Grammar) 41 3.1 Jak s mluvnicí pracovat? 44 3.2 Gramatické jevy 47 3.3 Evropský referenční rámec pro jazyky 69 3.4 Užitečné odkazy 70 4. Čtení (Reading) 71 4.1 Jak číst v akademickém prostředí? 72 4.2 Čtení s cílem vyhledávání informací (Scanning) 75 4.3 Čtení s cílem obecného porozumění (Skimming) 80 4.4 Odlišení hlavních myšlenek od vedlejších a rozvíjejících (Main ideas vs developing points) 82 4.5 Čtení mezi řádky (Reading between the lines) 84 4.6 Evropský referenční rámec pro jazyky 90 4.7 Užitečné odkazy 91 5. Poslech (Listening) 93 5.1 Před poslechem (Before listening) 95 5.2 Během poslechu (While listening) 100 5.3 Po poslechu (After listening) 104 5.4 Procvičování poslechu 104 5.5 Zápis poznámek (Note taking) 106 5.6 Evropský referenční rámec pro jazyky 110 5.7 Užitečné odkazy 111 6. Mluvení (Speaking) 113 6.1 Ústní projev (Spoken production) 113 6.2 Mluvená interakce (Spoken interaction) 128 6.3 Evropský referenční rámec pro jazyky 147 6.4 Užitečné odkazy 149 7. Písemný projev (Academic writing) 151 7.1 Styl (Style) 153 7.2 Organizace (Organization) 163 7.3 Mravní imperativ akademika (Academic integrity) 177 7.4 Životopis (Biography and CV) 180 7.5 Dopisy a e-maily (Letters, e-mails) 186 7.6 Evropský referenční rámec pro jazyky 191 7.7 Užitečné odkazy 192 Závěr 193 Summary 194 Klíč ke cvičením a možné odpovědi 195 Bibliografie 211 Rejstřík 217 Inde
Recenze
Podobné Učebnice/Odborná literatura
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA