Karel Cvrček: Zbožíznalství I. - pro OA a ostatní SŠ - 4. vydání
Karel Cvrček: Zbožíznalství I. - pro OA a ostatní SŠ - 4. vydání

Karel Cvrček: Zbožíznalství I. - pro OA a ostatní SŠ - 4. vydání

od 189 Kč
Dvoudílná řada učebnic je určena především obchodním akademiím. V posledním vydání je přepracovaná v souladu s novými poznatky a novými osnovami. Recenze učebnice: Zbožíznalství patří na obchodních akademiích a na obchodních školách k předmětům odborným, ale tím, že vychází z poznatků přírodních věd, plní též úkol všeobecně vzdělávací. Na znalosti konkrétních výrobků pak navazují odborné předměty ekonomické. Například náklady, hodnota, cena,…
Sevt.cz
Za dopravu 124 Kč Skladem
189 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Karel Cvrček: Zbožíznalství I. - pro OA a ostatní SŠ - 4. vydání
Minimální cena: 189 Kč
Maximální cena: 189 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

  • Dvoudílná řada učebnic je určena především obchodním akademiím.
  • V posledním vydání je přepracovaná v souladu s novými poznatky a novými osnovami.

Recenze učebnice:

Zbožíznalství patří na obchodních akademiích a na obchodních školách k předmětům odborným, ale tím, že vychází z poznatků přírodních věd, plní též úkol všeobecně vzdělávací. Na znalosti konkrétních výrobků pak navazují odborné předměty ekonomické. Například náklady, hodnota, cena, trh jsou pojmy spojené vždy s věcným obsahem. Učivo zbožíznalství spojuje zákonitosti přírodních věd s technickým a ekonomickým rozvojem společnosti s důrazem na zachování zdravého životního prostředí. Je to patrné již v prvním tematickém celku, kde poznatky z biologie a ekologie formují vztah člověka a společnosti k přírodě. Počátky zbožíznalství jsou spojeny s rozvojem obchodu u starých národů. Zakladatelem novodobého zbožíznalství je J. Beckmann (1739 až 1811), profesor ekonomie na univerzitě v Göttingenu. V hodnocení zboží vymezil tyto oblasti: systematiku zboží, identifikaci zboží a jeho zkoušení, zjišťování původu, popis výrobního způsobu, vysvětlování rozdílů jakosti a druhů zboží a stanovení hospodářského významu zboží. Výsledkem výroby jsou předměty, které uspokojí lidské potřeby. Jestliže se ke spotřebiteli dostávají prostřednictvím trhu, nazývají se zboží. Vlastnosti, pro které lidé zboží kupují, tvoří užitkovou hodnotu zboží. Užitné vlastnosti vznikají ve výrobě, ověřují se na trhu a zanikají spotřebou, která potvrzuje užitnou hodnotu zboží. Zkoumáním užitné hodnoty se zabývá zbožíznalství (nauka o zboží). Metodou hodnocení zboží není jen míra, ale i vzájemné vztahy vlastností výrobku z hlediska technického, ekonomického, estetického, psychologického, hygienického a v neposlední řadě i ekologického. Zbožíznalství rozděluje zboží do sortimentních skupin, vyhledává ukazatele jakosti a metody jejich měření, zkoumá původ vad a navrhuje zábrany škod. Zbožíznalství jako součást výzkumu trhu aktivně podněcuje vznik nových výrobků a jejich uvedení do praxe. Objektivní zbožíznalecký posudek je prostředníkem mezi výrobcem a spotřebitelem. Zbožíznalecký posudek podněcuje výrobce k bezchybné práci a ke zdokonalování výroby, protože jen jakostní a rychle prodejné zboží přináší společnosti prospěch. Informace o zboží předchází jeho skutečnému pohybu. Zbožíznalecký certifikát (posudek oprávněné zkušebny) zrychluje oběh zboží při úspoře nákladů na jakostní kontroly mezi dodavatelem a odběrateli. Úloha zbožíznalství ve vyspělých zemích nespočívá jen v kontrole dodávek zboží stále stejné jakosti, ale v uspokojování měnící se poptávky po vysoce jakostním novém zboží. Proto i úspěch naší ekonomiky, zapojené do mezinárodní hospodářské spolupráce, závisí především na jakosti, spolehlivosti a technické úrovni českého zboží. Získané vědomosti a dovednosti umožňují poznat základní technickou a komerční terminologii, orientaci v nabídkových katalozích, firemních prospe

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.