Ivana Bozděchová, Olga Čelišová: Český jazyk a komunikace pro střední školy - Učebnice, 2.díl
Ivana Bozděchová, Olga Čelišová: Český jazyk a komunikace pro střední školy - Učebnice, 2.díl

Ivana Bozděchová, Olga Čelišová: Český jazyk a komunikace pro střední školy - Učebnice, 2.díl

od 179 Kč
Publikace: Český jazyk a komunikace pro SŠ - 2. díl (učebnice) - I. Bozděchová;O. Čelišová;J. Čupová;H. Jeřábková;E. Podruhová;H. Selucká;J. Svobodová;M. Vaculík. Jedná se o druhý díl čtyřdílné řady učebních materiálů zpracovaných primárně podle RVP pro střední odborné vzdělávání, ovšem vyhovujících také požadavkům RVP pro gymnázia a určených jak pro vzdělávací obor Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, tak pro obor Český jazyk a literatura.…
Alza.cz
Skladem
190 Kč Do eshopu

Doporučujeme

Řadit dle

Jak vybíráme doporučené nabídky

Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Ivana Bozděchová, Olga Čelišová: Český jazyk a komunikace pro střední školy - Učebnice, 2.díl
Minimální cena: 179 Kč
Maximální cena: 218 Kč
Ušetříte až: 39 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Publikace: Český jazyk a komunikace pro SŠ - 2. díl (učebnice) - I. Bozděchová;O. Čelišová;J. Čupová;H. Jeřábková;E. Podruhová;H. Selucká;J. Svobodová;M. Vaculík. Jedná se o druhý díl čtyřdílné řady učebních materiálů zpracovaných primárně podle RVP pro střední odborné vzdělávání, ovšem vyhovujících také požadavkům RVP pro gymnázia a určených jak pro vzdělávací obor Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, tak pro obor Český jazyk a literatura. Učebnici lze tedy využít na středních odborných školách i na gymnáziích. Učebnice obsahuje celkem osm tematických celků z oblasti jazyka, komunikace, slohu a nově také práce s informacemi: 1. Funkční styl prostěsdělovací, 2. Komunikační dovednosti pro budování vztahů, 3. Pravopis, 4. Práce s informacemi, 5. Lexikologie, 6. Slovotvorba, 7. Funkční styl řečnický, 8. Komunikační dovednosti pro sebeprosazení. Každý celek obsahuje několik základních kapitol a také 1–2 kapitoly rozšiřující, které jsou určeny pro školy s vyšší hodinovou dotací. Tyto kapitoly se zaměřují podrobně na témata, která byla v základních kapitolách jen stručně zmíněna, příp. přinášejí zcela nové, užitečné informace (např. o dalších slohových útvarech u slohových kapitol, asertivitě, vyhledávání informací na internetu, typografii, speciálních slovnících aj.). Celkem učebnice obsahuje 15 rozšiřujících kapitol. Ve slohových kapitolách přinášíme přehled funkčních stylů a osvětlení jejich vztahu ke slohovým postupům a útvarům a podrobněji se zaměřujeme na dva funkční styly: prostěsdělovací a řečnický. Každý styl je představen z komunikačního i jazykového hlediska a ukázány jsou také slohové útvary pro něj typické. V komunikačních kapitolách se i nadále věnujeme mezilidské komunikaci a klademe důraz na dovednosti důležité pro budování vztahů (komunikační motivy, aktivní naslouchání, ocenění, komunikační fauly, vliv prostředí na komunikaci) a pro sebeprosazení (prezentační dovednosti, pokládání otázek, přesvědčování, obrana vůči manipulaci, asertivita). V jazykových kapitolách se zaměříme na pravopis (psaní i/y, ě, ú/ů, s/z, souhláskových skupin, velkých písmen, zkratek a značek, přejatých slov, typografie), lexikologii (lexikální jednotka, významové vztahy mezi slovy, slovní zásoba, změny ve slovní zásobě, lexikografie, frazeologie) a slovotvorbu (původ a příbuznost slov, odvozování, skládání a krácení, slovotvorný rozbor, slovotvorné kategorie). Novinkou druhého dílu je oblast práce s informacemi. Studenti zde získají informace o zdrojích informací, informačních institucích s důrazem na knihovny a jejich online katalogy, způsobech studia textu, stejně jako o efektivním vyhledávání informací na internetu a testování důvěryhodnosti informací. Důraz je kladen na schopnost hledat relevantní informace, selektovat je, kvalitně je zpracovat a přitom dodržovat etické zásady práce se zdroji. Každá kapitola je uvedena motivačním textem s výstižnou, často vtipnou ilustrací. Úvodní text představuje problémovou situaci, zajímavost, vtip, slovní hříčku apo

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.