Zdeněk Martínek: Agresivita a kriminalita školní mládeže
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
V posledních letech začalo stoupat procento dětí, které mají problémy s chováním, v klasických třídách a vyučovacích hodinách jsou nezvladatelné, narušují chod celé třídy, do jisté míry znamenají i ohrožení ostatních spolužáků. Učitelé jsou při jejich vedení bezbranní a bezradní a mnohdy se i jejich rodiče dostávají do pozice bezmocných a nešťastných lidí. Publikace proto odpovídá na otázky, které slýchá většina odborníků zabývajících se patologickým chováním dětí a mládeže: "Co se s dnešními dětmi děje, že jsou takové?", "Jak je možné, že to, co v chování dětí bylo před dvaceti lety nepředstavitelné, se dnes stává normou?" Renomovaný český autor seznamuje pedagogickou veřejnost a studenty učitelství se způsoby agresivního chování dětí a mládeže ve škole, s druhy agresí, s nimiž se mohou setkat ve školním prostředí, a s jejich příčinami a důsledky pro další vývoj jedince. Obsah Úvod 1. Agresivita a agrese - rozdíl 1.1 Příčiny zvýšené agresivity u jedince 1.2 Agresivita sloužící k dosažení vytyčeného cíle 1.3 Agresivita zapříčiněná organickým poškozením mozku 1.4 Agresivita spojená s tzv. "výchovnou slepotou" rodiče 1.5 Agresivita u dětí s neuspokojenou bazální jistotou 2. Směry agrese 2.1 Agrese vybitá na neživém předmětu 2.2 Agrese vybitá na zvířeti 2.3 Autoagrese 3. Dělení agresí 3.1 Přímá a nepřímá agrese x verbální a fyzická agrese x aktivita a pasivita 3.2 Agrese emocionální x frustrační x instrumentální 3.2.1 Emocionální agrese 3.2.2 Frustrační agrese 3.2.3 Agrese instrumentální 3.3 Moyerova klasifikace agresí 3.3.1 Predátorská agrese 3.3.2 Agrese mezi samci (nebo samicemi) 3.3.3 Agrese vyvolaná strachem 3.3.4 Agrese dráždivá 3.3.5 Rodičovská agrese 3.3.6 Sexuální agrese 3.3.7 Agrese jako obrana teritoria 3.3.8 Závěr 4. Příčiny zvýšeného výskytu agrese u dětí a mládeže 4.1 Potvrzování funkčnosti agrese 4.2 Nečitelnost ve výchově 4.3 Výrazný nesoulad v hranicích školy a rodiny 4.4 Agrese a vliv party (subkultury) 4.5 Předčasná "selekce" dětí školního věku 4.6 Mediální násilí 5. Zvládání a řešení agrese 6. Poruchy chování související s agresivním chováním a kriminalitou dětí a mládeže 6.1 ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) - hyperaktivita s poruchou osobnosti 6.1.1 Základní příznaky ADHD 6.2 Opoziční porucha chování 6.3 Lhaní 6.4 Krádeže 6.5 Záškoláctví 6.5.1 Možnosti opatření ke snížení výskytu záškoláctví 6.6 Útěky a toulky 6.7 Porucha chování s protispolečenskými rysy 7. Šikana jako varianta agresivního chování 7.1 Charakteristika šikanujícího chování 7.2 Směry šikany 7.3 Vývojová stadia šikany 7.3.1 Ostrakismus 7.3.2 Fyzická agrese a psychická manipulace 7.3.3 Vytvoření jádra 7.3.4 Vytváření norem 7.3.5 Totalita 7.4 Varovné signály šikany 7.5 Varovná místa šikany 7.6 Typologie agresorů a obětí 7.6.1 Typologie agresorů 7.6.2 Typologie obětí 7.7 První pomoc při výskytu šikanujícího chování ve škole 7.8 Šikana z právního hlediska Přílohy Literatura Autor : Zdeněk Martínek, Druh sortimentu : Kniha, Agresivita a kriminalita školn
Recenze
Podobné Učebnice/Odborná literatura
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA