Pavel Říčan, Marek Blatný: Psychologie osobnosti
Pavel Říčan, Marek Blatný: Psychologie osobnosti

Pavel Říčan, Marek Blatný: Psychologie osobnosti

od 318 Kč
Monografie shrnuje nejnovější poznatky o hlavních tématech psychologie osobnosti - temperamentu, rysech, inteligenci, sebepojetí, motivaci a vývoji osobnosti. Důraz je kladen na vývoj v oboru za posledních pětadvacet let. Každá kapitola je uvedena krátkým historickým exkurzem a výčtem poznatků, které jsou v dané oblasti považovány za základní, následuje rozbor a kritické zhodnocení vývoje v dané tematické oblasti. Velká pozornost je věnována i…
Alza.cz
Skladem
394 Kč Do eshopu

Doporučujeme

Řadit dle

Jak vybíráme doporučené nabídky

Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Pavel Říčan, Marek Blatný: Psychologie osobnosti
Minimální cena: 318 Kč
Maximální cena: 464 Kč
Ušetříte až: 146 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Monografie shrnuje nejnovější poznatky o hlavních tématech psychologie osobnosti - temperamentu, rysech, inteligenci, sebepojetí, motivaci a vývoji osobnosti. Důraz je kladen na vývoj v oboru za posledních pětadvacet let. Každá kapitola je uvedena krátkým historickým exkurzem a výčtem poznatků, které jsou v dané oblasti považovány za základní, následuje rozbor a kritické zhodnocení vývoje v dané tematické oblasti. Velká pozornost je věnována i otázkám osobní pohody a duchovního rozměru života člověka, spiritualitě. Do knihy je zařazeno i téma zcela nové: lidské ctnosti a silné stránky charakteru. Autorský kolektiv tvoří přední odborníci a odbornice české a slovenské psychologie, kteří se sami výzkumu osobnosti věnují. Kniha je proto napsána s hlubokou znalostí problému a jednotlivé kapitoly reflektují osobní témata jejich autorů a autorek. Přes svou vysokou odbornost je kniha napsána srozumitelným a čtivým jazykem, a osloví proto i zájemce o osobnost z řad širší veřejnosti.  Z obsahuPŘEDMLUVA1. 100 LET VÝZKUMU OSOBNOSTI V PSYCHOLOGII (Marek Blatný)1.1 Vznik psychologie osobnosti jako samostatné disciplíny1.2 Dvě oblasti zájmu psychologie osobnosti1.3 Psychologické chápání pojmu osobnost1.4 Hlavní témata psychologie osobnosti1.4.1 Biologická báze osobnosti - temperament1.4.2 Rysy osobnosti1.4.3 Motivace1.4.4 Inteligence1.4.5 Kognitivní stránka osobnosti - sebepojetí1.4.6 Utváření a vývoj osobnosti1.4.7 Lidské ctnosti a silné stránky charakteru1.5 Perspektivy psychologie osobnosti2. MODERNÍ TEORIE TEMPERAMENTU (Marek Blatný)2.1 Moderní historie výzkumu temperamentu2.2 Definice temperamentu2.3 Kritéria rozdělení temperamentových teorií2.4 Teorie vycházející z výzkumu dětské populace2.4.1 Teorie Thomase a Chessové a jejich pojem „goodness of fit"2.4.2 EAS teorie Busse a Plomina2.4.3 Emoční teorie dětského temperamentu Goldsmithe a Campose2.4.4 Kaganovo pojetí inhibovaného a neinhibovaného temperamentu2.5 Teorie vycházející z výzkumu dospělé populace2.5.1 Něbylicynova teorie temperamentu2.5.2 Merlinova teorie temperamentu2.5.3 PEN teorie H. J. Eysencka2.5.4 Grayova neuropsychologická teorie temperamentu2.5.5 Strelauova regulační teorie temperamentu2.5.6 Zuckermanův koncept „hledání vzruchu" (sensation seeking)2.5.7 Cloningerův neurobiologický model temperamentu2.6 Závěr3. NOVÉ PŘÍSTUPY KE ZKOUMÁNÍ RYSŮ: PĚTIFAKTOROVÝ MODEL OSOBNOSTI (Martina Hřebíčková)3.1 Vymezení vlastností osobnosti3.2 Lexikální (taxonomické) výzkumy pětifaktorové struktury popisu osobnosti3.2.1 Pětifaktorový model (popisu) osobnosti3.2.2 Historie pětifaktorového modelu popisu osobnosti v lexikálních studiích3.2.3 Postup lexikálních výzkumů vlastností osobnosti na příkladu české lexikální studie 3.2.4 Obsah pěti obecných charakteristik osobnosti3.2.5 Srovnání pětifaktorových struktur v různých jazycích3.2.6 Šestifaktorová a sedmifaktorová struktura3.2.7 Zhodnocení lexikálního přístupu k pětifaktorovému modelu3.3 Dispoziční (dotazníkový) přístup zkoumání pětifaktorové struktury osob

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.