Michal Čakrt: Typologie osobnosti Volba povolání, kariéra a profesní úspěch
Nejprodávanější knihy
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Jen málokdo je ve svém životě spokojený, pokud má ubíjející a nezajímavou práci, pokud dělá něco, co ho vyčerpává a ničí, kde se nemůže rozvíjet a růst. Aby se člověk cítil šťastný, měl by se věnovat takovým činnostem, které co nejlépe odpovídají jehoosobnostnímu typu, a podle toho si také zvolit zaměstnání a plánovat kariéru. Někteří lidé mají o své budoucnosti jasno již v raném věku, pro někoho bývá volba toho pravého zaměstnání více či méně záležitostí mnoha let, mnohdy celého života. Cílemknihy Typologie osobnosti: volba povolání, kariéra a profesní úspěch (Management Press, brož., 220 str., doporučená cena 339 Kč) konzultanta, lektora a kouče Michala Čakrta je pomoci lidem, kteří chtějí získat práci, jež by je uspokojovala a motivovala, při níž by mohliuplatnit především to, co umějí, co je pro ně přirozené, tedy své silné stránky preference a kde by jejich úsilí nebrzdily a netáhly ke dnu jejich slabé stránky nepreference jejichž uplatňování je pro každý typ vyčerpávající, namáhavé aúnavné. Autor v knize, s využitím osvědčené jungovské typologie, rozebírá konkrétní vazby mezi typem a volbou povolání, nejútlejším dětstvím počínaje a obdobím středního věku konče, a radí, jak v rámci profesní dráhy co nejlépe využít přednostía jedinečností toho kterého typu a jak naopak oslabit jeho slabá místa. Přínos osobnostní typologie spočívá v lepším poznání sebe sama Známe-li svůj typ, můžeme mít lepší povědomost o tom, jak působíme na druhé, když se ucházíme o zaměstnání,jak se budeme chovat při přijímacím pohovoru a při vyjednávání o výši své odměny, jaké dovednosti bychom měli zdokonalit a rozvinout a jaké naopak s největší pravděpodobností nebudou naší konkurenční výhodou, říká autor a rozebírá, co jednotlivým typům vyhovuje,v čem mají možnost vyniknout a co umějí dělat v práci přirozeně dobře a které nepreference a slepé skvrny jim brání, aby mohli tu kterou práci úspěšně vykonávat. Uvádí, jaká zaměstnání jsou vhodnější například pro lidi s extravertním Smyslovýmvnímáním a jaká naopak nevyhovují jedincům s introvertní iNtuicí, po jaké práci by se měli ohlédnout ti s preferencí extravertního Cítění a po jaké zase třeba introvertní Cítící. Dnes více než kdy jindy platí, že se učíme být sami soběpersonalisty, stáváme se odborníky na svůj profesní rozvoj a sami si plánujeme kariéru. Kniha by se proto měla stát pomůckou pro ty, kteří se chtějí o svém typu dozvědět co nejvíce a najít si to pravé zaměstnání. Typologie osobnosti se jim v tom může stát dobrýmrádcem.Michal Čakrt známý český autor, konzultant a lektor studoval na Newyorské univerzitě a je rovněž absolventem oboru sociologie a politická ekonomie na filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Manažerské vzdělání získal na Harvard BusinessSchool v Bostonu a na Graduate School of Management Kalifornské univerzity v Irvine, kde byl rovněž hostujícím profesorem. Deset let pracoval v Českém manažerském centru a poté krátce jako manažer ve firmě Deloitte & Touche. Zaměřuje