Karel Paulík: Psychologie lidské odolnosti
Karel Paulík: Psychologie lidské odolnosti

Karel Paulík: Psychologie lidské odolnosti

od 305 Kč
Základní podmínkou vývoje lidského druhu i individuálního přežití každého člověka je účinné přizpůsobování neustále se měnícím podmínkám. Proto je problematika zvládání nejrůznějších životních nároků a nepříznivých vlivů jedním z ústředních témat současné psychologie. Publikace se zaměřuje především na obecnější souvislosti adaptačního procesu člověka při zvládání na něj kladených nároků, a to s využitím teoretických i empirických poznatků,…
Alza.cz
Skladem
479 Kč
Skladem
479 Kč Do obchodu

Doporučujeme

Řadit dle

Jak vybíráme doporučené nabídky

Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Karel Paulík: Psychologie lidské odolnosti
Minimální cena: 305 Kč
Maximální cena: 486 Kč
Ušetříte až: 181 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Základní podmínkou vývoje lidského druhu i individuálního přežití každého člověka je účinné přizpůsobování neustále se měnícím podmínkám. Proto je problematika zvládání nejrůznějších životních nároků a nepříznivých vlivů jedním z ústředních témat současné psychologie. Publikace se zaměřuje především na obecnější souvislosti adaptačního procesu člověka při zvládání na něj kladených nároků, a to s využitím teoretických i empirických poznatků, získaných autorem i dalšími badateli. Pozornost je věnována také praktickým možnostem jedince, jak svou odolnost proti zátěži rozvíjet. Vždyť kdo by se nechtěl bez větších problémů vyrovnat s nároky života a úspěšně překonávat i náročnější nebo krizové situace? K tomu lze dospět různými způsoby: od relativně nejjednoduššího osvojení si (natrénování) konkrétních postupů vhodných pro určité situace až po hlubší proniknutí do podstaty zátěžových jevů, které nabízí tato kniha. Z obsahuÚVOD1. ADAPTACE1.1 Pojem adaptace1.2 Adaptační systémy organismu1.2.1 Kosterně-svalová soustava1.2.2 Dýchací a trávicí soustava1.2.3 Oběhová soustava1.2.4 Hormonální soustava1.2.5 Nervová soustava1.3 Jevy ovlivňující adaptaci zvenčí1.3.1 Sociální opora1.4 Psychologické adaptační činitele1.4.1 Kognitivní složky adaptace1.4.2 Afektivní stránky adaptace1.4.3 Zaměřenost úsilí a chování1.5 Poruchy adaptace1.6 Vulnerabilita2. SITUACE SE ZVÝŠENÝMI NÁROKY NA ADAPTACI2.1 Zátěž, stres2.1.1 Teoretická pojetí stresu2.2 Běžné typy náročných situací2.2.1 Problém2.2.2 Frustrace2.2.3 Konflikty2.2.4 Strach a úzkost2.2.5 Nemoc2.2.6 Bolest, strádání, utrpení2.2.7 Krize2.3 Důsledky stresu2.3.1 Únava2.3.2 Vztah zátěže a zdraví2.3.3 Aktivní a pasivní reakce na stres2.3.4 Posttraumatický růst3. ZVLÁDÁNÍ STRESU3.1 Obranné mechanismy3.2 Coping3.2.1 Copingové styly a strategie3.3 Zvládání strachu3.4 Zvládání bolesti3.4.1 Příprava na zvládání bolesti3.4.2 Akupunktura a akupresura3.4.3 Zvládání bolesti z popálení a bolesti hlavy3.5 Řešení konfliktů3.5.1 Tři přístupy k prevenci konfliktů3.5.2 Řešení konfliktů již vzniklých3.6 Zvládání krizových situací3.7 Intervenující proměnné ve zvládání zátěže3.8 Účinnost zvládání zátěží4. ODOLNOST JAKO PSYCHOLOGICKÁ CHARAKTERISTIKA4.1 Pojem odolnost4.1.1 Sense of coherence (SOC)4.1.2 Hardiness4.1.3 Účinná integrovanost osobnosti4.2 Odolnost a ontogeneze4.2.1 Tranzitorní krize4.2.2 Kompetence pro zvládání zátěže4.3 Odolnost organismu, imunita4.3.1 Vliv stresu na imunitní systém4.3.2 Psychologické faktory vzniku a zvládání nádorových onemocnění4.4 Odolnost mužů a žen4.4.1 Biologické pohlaví4.4.2 Maskulinita, feminita a androgynie4.4.3 Gender4.5 Odolnost a zdraví4.5.1 Well-being4.6 Odolnost a kvalita života4.7 Odolnost a výživa4.7.1 Energetický metabolismus4.7.2 Neadekvátní výživa4.7.3 Potravinové postoje4.8 Odolnost a sociální vztahy4.8.1 Rodina jako zdroj odolnosti vůči zátěži4.8.2 Romantická láska a přátelství4.9 Odolnost a zaměstnání4.10 Odolnost a škola4.11 Odolnost a smysl života4.12 Odolnost a víra4.13 Odolnost a sportov

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.