Josef Koudelka: Josef Koudelka
Nejprodávanější knihy
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
ntonín Kraft (1749–1820) – koncert C dur Antonín Vranický (1761–1820) – koncert d moll Carl Stamitz (1745–1801) – koncert č. 2 A dur České kořeny a mezinárodní kariéra jsou spojnicí mezi autory všech tří koncertů. Antonín Kraft se stal prvním violoncellistou u knížete Esterházyho; podle Haydna, který jej zasvěcoval do umění kompozice, patřil k „nejznamenitějším mistrům tohoto nástroje“. V Drážďanech si zamuzicíroval s Mozartem a jeho hry si vážil Beethoven (právě pro něj psal náročný violoncellový part svého Trojkoncertu). Antonína Vranického s Kraftem spojuje Vídeň, Haydnova škola kompozice i přátelství s Beethovenem. Vranický působil v kapele knížete Lobkowitze jako kapelník, koncertní mistr i skladatel. Byl vynikajícím houslistou a je považován za zakladatele tzv. vídeňské houslové školy. Carl Stamitz se narodil už v Mannheimu. Ve zdejší věhlasné kapele působil jako houslista, další roky strávil v Paříži a v Londýně a podnikal sólové koncertní cesty (Vídeň, Salcburk, Frankfurt, Amsterdam aj.). V jeho hudbě již proznívají názvuky romantické citovosti. Rozhovor s violoncellistou Michalem Kaňkou u příležitosti vydání CD Cello Concertos. //youtu.be/ QbdBk 27q4 Josef Koudelka - Josef Koudelka Dnes již klasik české fotografie Josef Koudelka(*1938), člen agentury Magnum Photos, patří k nejdůležitějším světovým humanisticky zaměřeným fotografům. Jeho snímky jsou charakteristické výtvarně výrazným, originálním projevem. Tato monografie je prvním průvodcem po jednotlivých fázích jeho tvorby. Začíná ranými pracemi ze sklonku 50. let a přináčí výběr zvšech stěžejních souborů jeho zralého díla. Knihu uvádí studie Anny Fárové, přední znalkyně české fotografie a Koudelkova díla, a rozhovor Karla Hvížďaly s Josefem Kodelkou. z kategorie Knihy | Odborná literatura | Umění a Architektura | Umělecká fotografie od Torst naleznete ne e-shopu KnihyDobrovsky.cz! Torst's introduction to Josef Koudelka (born 1938) provides a selection from all the key phases of his work: his 1960s portraits of the gypsies of central Europe and the Balkans and the Soviet invasion of Czechoslovakia in August 1968; the travel photos of the 1970s and 1980s; and a concluding section of panoramas focused on industrialized landscapes.