Jiří Jošt: Čtení a dyslexie
Jiří Jošt: Čtení a dyslexie

Jiří Jošt: Čtení a dyslexie

od 360 Kč
Kniha je rozdělena do tří částí: První část Vás seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince.Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
360 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Jiří Jošt: Čtení a dyslexie
Minimální cena: 360 Kč
Maximální cena: 360 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Kniha je rozdělena do tří částí: První část Vás seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince.Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je věnována vývojové dyslexii. Kniha bude přínosem pro studenty humanitních oborů (fakulty pedagogické a filozofické) a oborů neurobiologických (fakulty přírodovědecké či lékařské) i pro odborníky v praxi. ČÁST I. POJEM DYSLEXIE, JEJÍ TEORIE A PROBLÉMY1. Pojem dyslexie1.1 Diagnostický a statistický manuál DSM-IV-TR1.2 Mezinárodní klasifikace nemocí ICD-101.3 Výhrady k diskrepanci IQ – čtení2. Markery2.1 Deskriptivní markery2.2 Substantivní markery2.3 Topické markery2.4 Doplňkové markery2.5 Korelace3. Obraz dyslexie a její typy3.1 Typologie podle Z. Matějčka3.2 Inverzní tendence3.3 Typologie podle D. Bakkera4. Fonologická teorie4.1 Podstata fonologické teorie4.2 Včasné vyhledávání a pomoc rizikovým dětem4.3 Skladba fonologických schopností4.4 Vztah mezi složkami fonologické schopnosti a jejich vývoj4.5 Vztah fonologických schopností ke čtení4.6 Dekódování fonologické versus ortografické4.7 Soulad ortograficko-fonologický ve vztahu ke čtení a dyslexii5. Hypotéza dvojího deficitu a teorie rychlého zpracování podnětů5.1 Historie5.2 Test rychlého pojmenování5.3 Vztah časového deficitu a fonémového uvědomění5.4 Diagnostická schopnost testu rychlého pojmenování5.5 Teorie rychlého zpracování podnětů6. Teorie vizuálního deficitu7. Magnocelulární teorie7.1 Magnocelulární a parvocelulární systém7.2 Sustentativní a tranzitorní systém7.3 Testy užívané při vyšetřování magnocelulární funkce8. Cerebelární (mozečková) teorie9. Neurobiologický přístup9.1 Analýza post-mortem9.2 Aplikace zobrazovacích metod9.3 Evokované potenciály10. Úrovně, na kterých dyslexie existuje11. Je výklad jednotlivých teorií vyčerpávající?12. Pracovní paměť12.1 Model pracovní paměti12.2 Pracovní paměť a čtení12.3 Pracovní paměť a dyslexie13. Prostředí, dědičnost a vývoj čtení13.1 Úvod a základní pojmosloví13.2 Metodologie13.3 Vlivy dědičnosti a prostředí na čtenářské vlastnosti13.4 Vliv rodinného prostředí na pozdější čtení13.5 Působení rodičů-dyslektiků na dítě14. Dlouhodobé účinky dyslexie na život jedinceČÁST II. ČTENÍ A OČNÍ POHYBY15. Oční pohyby15.1 Oční pohyby obecně15.2 Oční pohyby a čtení16. Percepční rozpětí16.1 Pojem percepčního rozpětí a metody výzkumu16.2 Percepční rozpětí a čtení17. Čerpání čtenářské informace a oční pohyby18. Pozornost, čtení a oční pohyby18.1 Pozornost a percepční rozpětí18.2 Přesuny pozornosti a oční pohyby18.3 Pozornost zjevná versus skrytá18.4 Úrovně pozornosti18.5 Pozornost mikro- a makrokuželová18.6 Integrace pozornosti a očních pohybů jako podmínka čtení19. Kontrola očních pohybů při čtení19.1 Úrovně kontroly – kdy a kam

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.