![Fenomén Ecce Homo](https://dataimg.srovname.cz/catalogue/47/34/63/2/4734632/resize500x500/4734632.jpeg)
![Fenomén Ecce Homo](https://dataimg.srovname.cz/catalogue/47/34/63/2/4734632/resize500x500/4734632.jpeg)
![Fenomén Ecce Homo](https://dataimg.srovname.cz/catalogue/47/34/63/2/4734632/resize500x500/4734632.jpeg)
![Alza.cz](https://dataimg.srovname.cz/shop-logo/alza.cz.jpg)
Fenomén Ecce Homo
![Alza.cz](https://dataimg.srovname.cz/shop-logo/alza.cz.jpg)
Fenomén Ecce Homo: Historie závodu do vrchu 1905-2020
Fenomén Ecce Homo - Historie závodu do vrchu 1905-202 - Roman Krejčí
Fenomén Ecce Homo - Karel Fiala, Lukáš Pikal, Roman Krejčí
Fenomén Ecce Homo
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Fenomén Ecce Homo
Fenomén Ecce Homo
Lukáš Pikal
Fenomén Ecce Homo - Historie závodu do vrchu 1905-202 - Roman Krejčí
Fenomén Ecce Homo: Historie závodu do vrchu 1905-2020
Fenomén Ecce Homo
Fenomén Ecce Homo - Karel Fiala, Lukáš Pikal, Roman Krejčí
Fenomén Ecce Homo - Karel Fiala, Lukáš Pikal, Roman Krejčí
Specifikace
![](https://dataimg.srovname.cz/catalogue/47/34/63/2/4734632/resize500x500/4734632.jpeg)
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Fenomén Ecce Homo - Historie závodu do vrchu 1905-202 - Karel Fiala, Lukáš Pikal, Roman Krejčí Psal se rok 1905. V centru rakousko-uherské monarchie, ve Vídni, probíhala V. mezinárodní výstava automobilů. Právě zde se zrodila myšlenka uspořádat srovnávací jízdu Vídeň-Vratislav-Vídeň. Zatím se ale nevědělo kudy tato téměř 800 kilometrů dlouhá trasa přesně povede.O konečné podobě turistické jízdy Vídeň-Vratislav-Vídeň a mimo jiné i o detailech vrchařského závodu byli účastníci informováni teprve několik týdnů před jejím konáním. Inspektoři projeli celou trasu a s velkou pečlivostí zaznamenávali průjezdní časy a podmínky na tehdejších silnicích. Cestu přes Mikulov popsali jako kopcovitou, nicméně nepříliš strmou. Dále cesta na Olomouc pokračovala po dlouhých rovných úsecích s několika, blíže nespecifikovanými, kritickými úseky. Pod označením "Bergstraßenrennen" tedy volně přeloženo "závod na horské cestě" zařazují 6 kilometrů dlouhou silnici za Šternberkem, která nabízí uspokojivý sklon vozovky pro tento typ závodu. Termín jízdy v tomto úseku pak naplánovali na 18. května 1905.Dobový tisk tehdy informoval o náročnosti tratě stoupající po úbočí kopce za Šternberkem ve směru na Opavu. Strmý a obtížný profil tratě s pěticí ostrých zatáček žurnalisté srovnávali s průjezdem přes rakouský průsmyk Semmering, jenž již byl v té době významným motoristickým pojmem.Toho roku vznikla velmi silná tradice a ta úspěšně pokračuje přes všechna úskalí, války a problémy až do současnosti. Nezměnilo se na ní téměř nic. Stále platí slova, které otiskly Lidové noviny v roce 1930: "Opravdu ani romantický hrad ani malebná poloha nemohly zajistit Šternberku nikdy ani desítinu té slávy, toho překypujícího ruchu a intensivního života jako silnice do vrchu nad ním.".Kniha Fenomén Ecce Homo podrobně popisuje celou, více než 100 let dlouhou a velmi pestrou a bohatou historii jednoho z evropsky nejvýznamnějších motoristických podniků. z kategorie Knihy | Naučná literatura | Hobby | Auto, moto | Automobily od EHBOOK naleznete ne e-shopu KnihyDobrovsky.cz!