Cobi 6282 Parní lokomotiva DR BR 52 s tendrem, 1:35, 2505 kostek
COBI - DR BR 52 parní lokomotiva, 1:35, 2505 k, 1 f
Cobi 6282 historical collection 1:35 parní lokomotiva dr br 52 s tendrem
Cobi DR BR 52 parní lokomotiva, 1:35, 2505 k, 1 f
COBI 6282 Parní lokomotiva DR BR 52 s tendrem
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Cobi 6282 historical collection 1:35 parní lokomotiva dr br 52 s tendrem
COBI 6282 Parní lokomotiva DR BR 52 s tendrem
Cobi DR BR 52 parní lokomotiva, 1:35, 2505 k, 1 f
COBI - DR BR 52 parní lokomotiva, 1:35, 2505 k, 1 f
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
COBI 6282 Parní lokomotiva DR BR 52 s tendrem
Stavebnice modelu slavné parní lokomotivy německé konstrukce DRB řada 52 s označením říšských drah včetně připojeného vlakového tendru. Díky odnímatelné střeše je možné nahlédnout do vybavené strojovny. Krásným detailem jsou díly imitující oheň v topeništi lokomotivy. Kola modelu jsou spřažená a obsahují několik převodů. Při jízdě se vše rozpohybuje. Součástí balení je také pět segmentů realisticky vypadajícího kolejiště s pražci v dřevěném dekoru o celkové délce 65 cm. Kolejové segmenty mají otvory pro případnou montáž k podkladu železničního diorama. Součástí je také figurka německého strojvůdce v uniformě. Model je plně kompatibilní s kolejovým systémem jiných stavebnic a zvládá zakřivení R88. Model je vybaven tažnými závěsy a tak je možné k lokomotivě připojovat další vozy.
- První lokomotivu řady 52 s číslem 52.001 dokončila německá společnost Borsig 12. 9. 1942.
- Ihned po dokončení vyrazila souprava s osmi vagóny na 5000 km dlouhou testovoucí jízdu po obsazených uzemích Evropy.
- Konstruktéři lokomotivy se snažili o významné zjednodušení konstrukce vhodné pro rychlou výrobu a tak parní lokomotiva sestávala z cca 5000 součástí, což je 1 tisíc méně než měl předchozí model řady 50.
- Stroj byl primárně určen pro válečnou logistiku německých říšských drah a byl vyráběn ve větších počtech v mnoha evropských továrnách jako Henschel, Schwartzkopp, Ciegelski, nebo také Škoda Plzeň.
- Lokomotivy řady 52 byly v Československu populární. Zde také získaly přezdívku "němka".
- Velkou výhodou byla uzavřená kabina, která zejména v zimním období znamenala vyšší komfort pro obsluhu.
- Tendr T32 vanového typu vezl zásobu uhlí a vody. Spotřeba vody u parních lokomotiv je 7-8 větší než spotřeba uhlí a tomu také odpovídala velikost zmíněných zásobníků.
- Zajímavé bylo technické řešení připojeného tendru, které umožňovalo jízdu plnou rychlostí vzad.
- S příchodem dieslových lokomotiv řada 52 postupně zastarala a poslední kus byl vyroben v roce 1950.
- Nejdéle zůstaly ve službě a to až do 80. let lokomotivy v Turecku na starších tratích v okolí Izmiru.
- Přesný počet vyrobených kusů není znám. Podle dochovaných záznamů bylo vyrobeno přibližně 6 285 ks.
- rozměry: délka 22,98 m, výška 4,4m, rozchod 1435mm
- hmotnost 102 700 kg
- zásoba vody 30 m³
- plocha topeniště 193,7 m²
- pohon parní ústrojí o výkonu 1 192 kW při tlaku páry 16 bar
- maximální rychlost 80 km/h
- trakční síla 15 000 kg
- maximální hmotnost tažené soupravy 635 000 kg
- délka 11,1 m
- celková hmotnost 70 000 kg
- zásoba vody 32 m³
- zásoba uhlí 11 - 22 tun (dle typu)
- maximální schválená rychlost 80 km/h
Technické specifikace se mohou změnit bez výslovného upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter.