Cobi 4835 II. světová válka Bitevník Gneisenau
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Německá bitevní loď Gneisenau COBI 4835 - World War II 2417 kostek
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Německá bitevní loď Gneisenau COBI 4835 - World War II 2417 kostek
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Cobi 4835 world war ii německá bitevní loď gneisenau
COBI 4835 Německá bitevní loď Gneisenau
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Cobi 4835 Bitevník Gneisenau
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
COBI - II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Cobi 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
COBI 4835 II WW Gneisenau 1:300, 2417 k
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Parametry
Popis produktu
Stavebnice modelu německého bitevního křižníku Gneisenau v měřítku 1:300. Model má otočné dělové věže s nastavitelným náměrem kanónů, na přídi i na zádi kotevní řetězy a otočné lodní šrouby. Sestavenou loď snadno uložíte do přiloženého stojanu s popisem. Stavba lodě byla v loděnici Deutche Werke zahájena 6. května 1935 a vznikla tak třída bitevních lodí Scharnhorst. Hotová a vyzbrojená loď byla uvedena do služby 21. května 1938. Německá Kriegsmarine plavidlo pojmenovala po pruském genarálovi Augustu von Gneisenau účastníka Napoleonských válek a bitvy u Waterloo. Zkušenosti německého námořnictva z první světové války byly při stavbě lodě maximálně využity. Klínovitý tvar, velmi silné pancéřování a vysoká rychlost činila z křižníku obávaného protivníka. Při přestřelkách na větší vzdálenost nepřátelské granáty klouzaly po šikmém pancéřování aniž by způsobily plavidlu jakoukoli škodu. Na kratší vzdálenosti již byla loď zranitelná, ale takovým střetů se snažila posádka za každou cenu vyhnout. Gneisenau jako jedna z prvních válečných lodí vůbec byla vybavena rádiolokátorem FuMO 22, což se jí nakonec stalo vlastně také osudným. Po úspěšných plavbách ve vodách severního Atlantiku v roce 1942 loď pod velením čerstvě jmenovaného kapitána Wolfganga Kählera plula do doků v Brestu na nezbytné opravy. Ze strachu z prozrazení při odvážném proplutí britsko-francouzským kanálem nařídil kapitán vypnout rádiolokátor a slepá loď tak nezaznamenala přítomnost spojeneckých plavidel, která oznámila polohu britské RAF. Bombardéry nakonec v samotném Brestu těžce poškodily Gneisenau a sesterskou loď Scharnhorts. Poškozená loď byla odvlečena do Gottenhavenu, kde měla být opravena a přezbrojena, ale Hitler nepokojený s výkony Kriegsmarine přestal námořnictvu důvěřovat a opravy zastavil. Slavná loď tak neslavně skončila na dně přístavu Gottenhaven, kde ji potopili sami Němci aby blokovala vjezd do přístavu. Až do potopení v roce 1945 sloužilo na lodi celkem 5 kapitánů Loď byla v roze 1947 vyzvednuta a sešrotována. Věk: 10+