Často kladené otázky (FAQ)
1. Jak se mám registrovat?
- Registrovat se: https://www.srovname.cz/muj-obchod/registrace
- Nahrát produktový feed: https://www.srovname.cz/muj-obchod/feed
- Nasadit konverzní pixel: https://www.srovname.cz/muj-obchod/tracking-pixel/proc-implementovat
- Dobít kredit: https://www.srovname.cz/muj-obchod/dobiti-kreditu
- Nastavit požadované PNO a denní rozpočet: https://www.srovname.cz/muj-obchod/rozpocet-a-pno
2. Co mám dělat po registraci?
- Nahrát produktový feed: https://www.srovname.cz/muj-obchod/feed
- Nasadit konverzní pixel: https://www.srovname.cz/muj-obchod/tracking-pixel/proc-implementovat
- Dobít kredit: https://www.srovname.cz/muj-obchod/dobiti-kreditu
- Nastavit požadované PNO a denní rozpočet: https://www.srovname.cz/muj-obchod/rozpocet-a-pno
3. Kdy uvidím výsledky?
Na začátku spolupráce je každý e‑shop pod důkladným dohledem. Kromě automatizačních skriptů proces monitorují i naši specialisté. Prvotní sběr dat trvá 2–3 týdny od nasazení konverzního (tracking) pixelu. Během této doby mohou být výsledky méně výrazné, než byste očekávali. Výsledky se rovněž odvíjejí od počtu objednávek vašeho e‑shopu.
4. Máte moje kategorie produktů?
Naše produktové kategorie jsou podobné těm, které najdete na platformách jako Heureka, Zboží.cz či Google Ads.
5. Jaký feed vám mám poslat?
Podporujeme XML feedy ve formátech pro Heureka.cz, Zboží.cz a Google Merchant. Feed lze dodat také ve formátu GZip.
Doporučujeme uvádět EAN u co největšího počtu produktů. Categorytexty u jednotlivých položek by měly odpovídat produktovým kategoriím vašeho e‑shopu. Ideální je, pokud jsou u co největšího množství položek vyplněné informace o skladové dostupnosti a ceně dopravy.
6. Proč nevidím svoje produkty na Srovnáme.cz?
Pravděpodobně se jedná o jednu z následujících příčin:
- Problémy s XML feedem: Ujistěte se, že váš XML feed je správně naformátovaný a obsahuje všechny požadované informace o produktech.
- Nesprávné párování produktů: Vaše produkty nemusí být správně spárovány s existujícími produktovými kartami na Srovnáme.
- Problémy s dostupností: Pokud většina vašich produktů není skladem, mohou být hůře viditelné nebo zcela skryté.
- Nesrovnalosti v cenách nebo popisech: Pokud se ceny nebo popisy produktů výrazně liší od očekávání, mohou být produkty označeny jako problematické.
Pokud si nejste jistí, neváhejte nás kontaktovat na e-mailu: podpora@srovname.cz. Rádi vám pomůžeme!
7. Proč jsou moje produkty ve špatné kategorii?
Při řazení produktů vycházíme z informací uvedených v produktovém feedu. Pokud narazíte na produkty, které neodpovídají vašim očekáváním, zašlete nám je, a my situaci prověříme.
Neváhejte nás kontaktovat na: podpora@srovname.cz.
8. Je Srovnáme jen pro ČR?
Ano, Srovnáme je dostupné pouze pro Českou republiku.
9. Za co se u vás platí?
Na Srovnáme.cz máme ceník rozdělený do několika úrovní:
- Ceník prokliků dle kategorií produktů
- Ceník prokliků z fulltextového vyhledávání
- Ceník prokliků z detailu obchodu
10. Kde všude budu vidět?
První síť, přes kterou provádíme propagaci, je samotný srovnávač, na kterém máme přibližně 1,5 milionu unikátních návštěv měsíčně. Tento kanál můžete vidět na našich webových stránkách ihned, ale není jediný.
Další kanál je Google CSS. Nově také využíváme Microsoft Ads a obsahový marketing směřujeme přes testado.cz, kde najdete recenze produktů. Z nich se uživatelé mohou prokliknout přímo na e‑shop nebo zpět do srovnávače.
To jsou všechny aktuálně využívané kanály. Pokud objevíme další zajímavé možnosti, rádi je do našeho systému zapojíme.
11. Proč mi v adminu svítí chyba feedu, když jsem ho měsíc neměnil?
Máme nastavená preventivní opatření, díky nimž se tato informace zobrazí, pokud se produktový feed nezmění po dobu 7 dní.
12. Nejde mi nasadit pixel, můžete mi pomoct?
Určitě, můžeme. V administraci najdete podrobné návody pro nasazení pixelu na následujícím odkazu: https://www.srovname.cz/muj-obchod/tracking-pixel/proc-implementovat.
13. Nemám konverze - kde je problém?
Zkontrolujte, zda máte správně nasazený náš Tracking pixel, který nám pomáhá optimalizovat kampaně pro váš e‑shop. Pokud je vše v pořádku a Srovnáme.cz vám stále negeneruje žádné konverze, kontaktujte nás na podpora@srovname.cz, rádi se na to podíváme.
Mějte na paměti, že lidé se před nákupem často informují a mohou se rozhodnout nakoupit jinde, například pokud vidí na vašem e‑shopu vyšší ceny než má konkurence, negativní recenze od zákazníků nebo delší dobu dodání.
14. Jaký mám nastavit denní limit čerpání?
Ideálně bez omezení, s nastavením požadovaného PNO (Podílu Nákladů na Obrat). Navyšování čerpání rozpočtu provádíme postupně na základě dosažených výsledků.
15. Proč nejde nastavit nižší limit než 100 Kč denně?
Optimalizace kampaní na nižší částku pro nás není možná.
16. Proč mám vyšší CPC než jsem nastavil?
Pokud máte nastavené PNO, je to pro nás klíčová informace. Na základě toho optimalizujeme kampaně tak, abychom vám přinesli požadované tržby za stanovené náklady, i když to může znamenat vyšší cenu za proklik.
17. Proč mi ještě kampaň nejede?
Kampaň spouštíme manuálně, ale zajistíme, že bude aktivní do 2 pracovních dní.
18. Jak mám vypnout kampaň, když mám ještě kredit?
Dejte nám vědět na podpora@srovname.cz.
19. Proč mám jiné výsledky PNO v GA a u vás?
Jako konverzi bereme dokončení nákupu uživatele, který se od nás proklikl na váš e‑shop v průběhu následujících 30 dnů. Může se však stát, že používáme jiný způsob vyhodnocení v závislosti na konkrétním nastavení.