Martina Janková, Barbara Maria Willi: Prague-Vienna - Journey in Songs - Martina Janková, Barbara Maria Willi
Janková Martina, Willi Barbara Maria: Prague-Vienna / Journey In Songs - CD
Písně současníků W. A. Mozarta - CD
Martina Janková, Barbara Maria Willi: Prague-Vienna - Journey in Songs - Martina Janková, Barbara Maria Willi
Martina Janková, Barbara Maria Willi – Prague-Viena - Journey in Songs, Hudba Prahy 18. století
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
CD Václav Jan Tomášek: Prague - Vienna (Journey In Songs)
Martina Janková, Barbara Maria Willi – Prague-Viena - Journey in Songs, Hudba Prahy 18. století
Prague - Vienna: Journey in Songs (CD / Album)
Janková Martina, Willi Barbara Maria: Prague-Vienna / Journey In Songs - CD
Martina Janková, Barbara Maria Willi: Prague-Vienna - Journey in Songs - Martina Janková, Barbara Maria Willi
Písně současníků W. A. Mozarta - CD
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
<p>Hudba Prahy 18. století / Music from Eighteenth Century Prague</p><p>Prague – Vienna / Journey in Songs / Martina Janková, Barbara Maria Willi</p><p>Václav Jan Tomášek (1774–1850) – An den Mond, op. 56. Leopold Koželuh (1747–1818) – Spira pur, Sento amor. Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – Das Veilchen, Abendempfindung, Als Luise. Jan Josef Rösler (1771–1813) – Arietta Il niente, Herbstlied, An die Entfernte, La Verita. Joseph Haydn (1731–1809) – O tuneful voice, The spirit´s song. Jan Václav Voříšek (1791–1825) – An Sie, Liebe, Die Abschiedsträne. Jan Václav Kalivoda (1801–1866) – Frühlings Wanderschaft</p><p>Martina Janková – soprán, Barbara Maria Willi – kladívkový klavír, EN: fortepiano (Franz Joseph Baumeister, 1797)</p><p>Cestu mezi Vídní a Prahou, kterou roku 1787 absolvoval 31letý Mozart, aby byl u premiéry svého Dona Giovanniho, důvěrně znala celá řada dalších hudebníků; vydávali se po ní v obou směrech – často s vidinou lepšího živobytí na tom druhém, vysněném konci. Česká písňová tvorba přelomu 18. a 19. století, jež tvoří osu tohoto alba, bude pro mnohé objevem – včetně faktu, že čeští komponisté zhudebňovali především německé a italské texty. Leccos vysvětluje rozkvět německé písně pro domácí muzicírování (a nakladatelské podnikání s tím spojené) i rychlé šíření klavíru v 80. letech. Podle Goetha bylo zvládnutí hry na klavír jednou z podmínek úspěchu vdavekchtivých slečen... Leopold Koželuh patřil ve Vídni k nejúspěšnějším písňovým autorům; mj. díky svým diplomatickým schopnostem zastínil i zářivou hvězdu Mozartovu. Naopak Rösler, jehož písně jsou od Mozartových často k nerozeznání, v Praze velmi usiloval o zachování mozartovského odkazu po skladatelově smrti. Tomáška, který zůstal věrný Praze, s Röslerem spojuje vytříbený literární vkus, resp. bezchybný výběr textů. Nahrávka zachycuje půvabný hlas Martiny Jankové plný života, dívčí nevinnosti, svěžesti a lehkosti, jež tak sluší mozartovskému repertoáru. Barevný a jasný zvuk jediného dochovaného klavíru F. J. Baumeistera (1797) pod rukama B. M. Willi bude jistě pro mnohé dalším překvapením a objevem na této dobrodružné cestě.</p>