TOP 44
Cobi 2718 Lehký tank PANZER II AUSF. A
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
Stavebnice COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Stavebnice COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
Cobi 2718 World War II Lehký tank PANZER II AUSF. A
Cobi 2718 německý tank panzer ii ausf. a
Cobi 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI - II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
COBI 2718 II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
II WW Panzer II Ausf A, 1:48, 250 k
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Parametry
Popis produktu
Stavebnice modelu německého lehkého tanku PANZER II AUSF. A v tmavě šedé barvě. Sestavený model má otočnou věž s kanonem, kulometem a dřevěné bedny po stranách.
Pásy tanku jsou funkční a s modelem lze snadno pojíždět po neklouzavém povrchu. Součástí balení jsou také stromy a křoví.
Panzerkampfwagen II byl v roce 1934 vyvinut jako cvičný a průzkumný tank, jehož úkolem bylo vyplnit mezeru ve zbrojním arzenálu Německa až do příchodu modernějších a výkonnějších strojů Pz III a Pz IV.
Podplukovník Heinz Guderian odpovědný za vyzbrojení německých tankových jednotek a generál Lutz si uvědomovali, že průmysl nemá s výrobou těžších obrněnců zkušenosti, a právě PZ II dobře posloužil pro sběr zkušeností s jejich výrobou i nasazením.
Soutěže na dodávky lehkých tanků se účastnily společnosti Krupp, MAN a Henschel.
V následujících armádních testech byl nejúspěšnější prototyp MAN, který byl následně osazen pancéřovanou kabinou a věží dodanou firmou Daimler-Benz.
Po dalších testech byl lehký tank společnosti MAN schválen pro sériovou výrobu. V letech 1935 až 1943 bylo celkem v různých verzích vyrobeno 1 856 ks.
Interiér tanku byl poměrně stísněný, což posádce ztěžovalo jak nabíjení kanonu, tak kulometu.
Zvláštností bylo uložení motoru vzadu a převodovky vpředu. Přenos výkonu motoru zajišťovala hřídel, která vedla po pravé vnitřní stěně prostoru pro posádku.
Komunikaci mezi posádkou zajišťovala trubice vyústěná na místě řidiče a velitele tanku.
Hlavní výhodou tanku neměla být palebná síla, nebo pancéřování, ale rychlost. Tomu byl přizpůsoben i kanon, který neměl stabilizátor, a tak bylo nutné před každým výstřelem zastavit.
Technické parametry:
- rozměry: délka 4,81 m, šířka 2,22 m, výška 1,99 m
- hmotnost 8 900 kg
- pancéřování 14,5 mm
- pohonná jednotka benzínový motor Maybach HL 62 TR o výkonu 105 kW
- maximální rychlost na silnici 55 km/h
- maximální rychlost v terénu 12-15 km/h
- počet rychlostí 6 vpřed + 1 vzad
- dojezd 190 km na silnici, nebo 126 km v terénu
- objem palivových nádrží 170 l
- brodivost 0,92 m
- posádka 3 osoby
- hlavní zbraň kanon KwK 30 ráže 20 mm
- sekundární zbraň kulomet MG 34 ráže 7,92 mm
Věk: 7+ Počet dílků: 250