P. Adámková: Český jazyk a komunikace pro SŠ - 3. a 4. díl (učebnice)

P. Adámková: Český jazyk a komunikace pro SŠ - 3. a 4. díl (učebnice)

od 206 Kč
Jedná se o poslední díl učebních materiálů pro výuku českého jazyka a komunikace na středních školách, zpracovaných primárně podle RVP pro střední odborné vzdělávání a vyhovujících i požadavkům RVP pro gymnázia. Jsou určeny jak pro vzdělávací obor Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, tak pro obor Český jazyk a literatura, a lze je tedy využít na středních odborných školách i na gymnáziích. Sada obsahuje materiály pro výuku češtiny ve 3. a 4.…
Alza.cz
Skladem
216 Kč Do eshopu

Doporučujeme

Řadit dle

Jak vybíráme doporučené nabídky

Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: P. Adámková: Český jazyk a komunikace pro SŠ - 3. a 4. díl (učebnice)
Minimální cena: 206 Kč
Maximální cena: 246 Kč
Ušetříte až: 40 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Jedná se o poslední díl učebních materiálů pro výuku českého jazyka a komunikace na středních školách, zpracovaných primárně podle RVP pro střední odborné vzdělávání a vyhovujících i požadavkům RVP pro gymnázia. Jsou určeny jak pro vzdělávací obor Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, tak pro obor Český jazyk a literatura, a lze je tedy využít na středních odborných školách i na gymnáziích. Sada obsahuje materiály pro výuku češtiny ve 3. a 4. ročníku. Oba díly jsou s ohledem na sníženou hodinovou dotaci v posledním ročníku spojeny do jednoho svazku, a umožňují tak vyučujícím přizpůsobit sled jednotlivých témat potřebám konkrétních tříd a přípravě na maturitu. Učebnice obsahuje celkem deset tematických celků z oblasti jazyka, komunikace a slohu: 1. Funkční styl umělecký, 2. Tvarosloví, 3. Masová komunikace, 4. Funkční styl publicistický, 5. Skladba, 6. Funkční styl odborný, 7. Textová lingvistika, 8. Funkční styl administrativní, 9. Komunikace na trhu práce, 10. Vývoj jazyka. Každý celek obsahuje několik základních kapitol a některé z nich také jednu či dvě rozšiřující kapitoly, které jsou určeny pro školy s vyšší hodinovou dotací. Tyto kapitoly se zaměřují podrobně na témata, která byla v základních kapitolách jen stručně zmíněna, příp. přinášejí zcela nové informace (např. o valenční skladbě, literatuře faktu, vývoji českého pravopisu aj.). Ve slohových kapitolách se zaměřujeme na dosud neprobrané funkční styly. Každý z nich je představen z komunikačního i jazykového hlediska a ukázány jsou také slohové útvary pro něj typické. V komunikačních kapitolách se věnujeme masové komunikaci s důrazem na aktivní a kritický přístup studentů k masmédiím a také specifikům komunikace na trhu práce (při přijímacím řízení, při práci v týmu, při vnitrofiremní komunikaci i prezentaci firmy navenek). Zejména druhý jmenovaný celek, spolu s kapitolou Útvary komunikace na trhu práce v rámci celku Funkční styl administrativní, pomůže studentům při volbě povolání a při uplatnění na trhu práce. V jazykových kapitolách se zaměřujeme na tvarosloví (tvar slova, slovní druhy, ohýbání slov), skladbu, kterou pojímáme primárně z tradičního hlediska, ale přinášíme i srovnání s valenčním přístupem (skladební vztahy, větné členy, souvětí, interpunkce, odchylky od pravidelné větné stavby, komunikační funkce výpovědi, pořádek slov), textové lingvistiky (koherence, členění textu, intertextovost) a vývoje jazyka (zákonitosti jazykového vývoje, vývoj češtiny, vývojové tendence v současné češtině). Každá kapitola je uvedena motivačním textem s výstižnou, často vtipnou ilustrací. Úvodní text představuje problémovou situaci, zajímavost, vtip, slovní hříčku apod., naznačující téma hodiny. Vlastní výklad je rozdělen na dvě části: V levém sloupci jsou uvedeny důležité poznatky oboru v souladu s požadavky RVP, doprovázeny tabulkami, schématy a ilustračními fotografiemi. V pravém, doplňkovém sloupci se pak objevují konkrétní příklady a především doplňující informace poukazující na reálné

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.