Srovnání cen » Knihy, filmy, hudba » Knihy » Učebnice/Odborná literatura » Srovnání cen Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt

Učebnice/Odborná literatura

Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt

Specifikace Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt

Kategorie Učebnice/Odborná literatura

Skriptá jsou určena studentům, pro které je matematika pouze okrajovým studijním předmětem. Důraz je proto kladen zvláště na srozumitelnost a názornost výkladu, ne tolik na jeho matematickou přesnost. ... a dál?

Produkt Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt

Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt - parametry

Název produktu: Karolinum Základy matematiky pro přírodovědné obory - Václav Kotvalt

Publikace je určena studentům, pro které matematika není hlavním studijním oborem. Text je rozdělen do šesti kapitol a doplněn o dodatky. Kapitola Lineární algebra pojednává o soustavách lineárních rovnic, maticích a determinantech. Oddíl Elementární funkce shrnuje víceméně středoškolské znalosti o nejužívanějších funkcích a jejich vlastnostech. Kapitoly Diferenciální počet funkce jedné a dvou proměnných vysvětlují pojmy limita, spojitost a (parciální) derivace a jejich využití při vyšetřování průběhu funkcí, hledání extrémů apod. Zmíněny jsou pak i jejich možné geometrické aplikace (tečna, tečná rovina). Integrální počet funkce jedné proměnné seznamuje se základními integračními postupy a jejich použitím např. k určení obsahu rovinných obrazců, objemu rotačních těles atd. Šestá kapitola Diferenciální rovnice uvádí příklady řešení nejjednodušších typů těchto rovnic (lineárních, se separovatelnými proměnnými) i jejich využití při popisu (modelování) jednoduchých dějů z oblasti fyziky, chemie a biologie. V dodatcích jsou pak rozebírány pojmy inverzní matice, vektorový součin, vektorový prostor, lineární zobrazení, vlastní čísla a nevlastní integrál. Skriptá jsou určena studentům, pro které je matematika pouze okrajovým studijním předmětem. Důraz je proto kladen zvláště na srozumitelnost a názornost výkladu, ne tolik na jeho matematickou přesnost.