Ladislav Blažek: Management
Nejprodávanější učebnice/Odborná literatura
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Praktická a čtivá publikace se zaměřuje na klíčové oblasti managementu. Je určena studentům vysokých škol a MBA studií, dále pak manažerům, podnikatelům i širší odborné veřejnosti. Nejprve se seznámíte s problematikou organizování, které má velký vliv na efektivnost práce. Manažer totiž musí rozumět organizaci prostředí, ve kterém lidé pracují, a dokázat realizovat jeho změnu. Dále se dozvíte, jak správně rozhodovat, tzn. vytyčit správný cíl a zvolit správnou cestu pro jeho dosažení. Nakonec zjistíte, jak své spolupracovníky pro dosažení cílů efektivně motivovat a vést. Kniha obsahuje řadu příkladů, sloužících pro hlubší pochopení teorie a pro její využití v manažerské praxi. O autoroviProf. Ing. Ladislav Blažek, CSc.Působí jako vedoucí katedry podnikového hospodářství na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity. Bezmála dvacet let se zde zaměřuje na problematiku obecného managementu, zejména na oblast organizačních struktur, rozhodování a motivování. Je garantem a vyučujícím několika předmětů orientovaných na ekonomiku a řízení podniků. Je spoluautorem manažerské hry, kterou každoročně absolvuje několik set studentů.V rámci výzkumných aktivit Centra konkurenční schopnosti české ekonomiky působí jako vedoucí řešitelského týmu zabývajícího se problematikou hospodářské úspěšnosti a konkurenceschopnosti podniků. Jeho dřívější výzkumná orientace směřovala do oblasti ekonomiky a řízení rozvoje lidského potenciálu. Na počátku své profesní kariéry působil v praxi jako projektant systémů řízení.K jeho dalším současným odborným aktivitám patří členství v několika vědeckých radách fakult ekonomického a manažerského zaměření, oborových radách doktorského studia a redakčních radách několika vědeckých časopisů. Je autorem či spoluautorem více než sta odborných publikací v České republice a v zahraničí, a to v podobě monografií, projektů, článků ve vědeckých časopisech a příspěvků na konferencích. Z obsahuO autorovi 7Úvodem 91. Východiska 111.1 Pojetí managementu 121.1.1 Management jako proces řízení 121.1.2 Management jako řídící pracovníci 141.1.3 Management jako soubor poznatků o řízení 151.2 Historický vývoj managementu 191.2.1 Klasický management 191.2.2 Manažerská revoluce 231.2.3 Postindustriální trendy 282. Organizování 332.1 Podstata organizace 342.2 Organizace a trh 352.2.1 Outsourcing a integrace 372.2.2 Sdružování organizací 412.3 Organizační struktura 442.3.1 Procesní struktura 452.3.2 Útvarová struktura 472.3.3 Stupeň organizovanosti 502.4 Parametry organizační struktury 552.4.1 Dělba práce 552.4.2 Rozpětí řízení 632.4.3 Dělba pravomoci 682.5 Faktory ovlivňující organizační strukturu 793. Rozhodování 853.1 Podstata rozhodování 863.2 Organizační stránka rozhodování 883.2.1 Individuální rozhodování 893.2.2 Kolektivní rozhodování 903.2.3 Příprava rozhodnutí 913.3 Procesní stránka rozhodování 923.3.1 Fáze definování 963.3.2 Fáze analyzování 1003.3.3 Fáze generování 1023.3.4 Fáze klasifikace 1033.4 Hodnocení dle metod rozhodovací analýzy 1053
Recenze
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA