Teorie a praxe poradenské psychologie
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
V jednotlivých kapitolách se autoři zabývají teoretickým zázemím poradenské psychologie a pomocí stručných příkladů je propojují s poradenskou praxí.. Nevyhýbají se ani úskalím, se kterými se pracovníci i klienti poraden potýkají. Témata jednotlivých kapitol byla vybrána na základě otázek, s nimiž se autoři setkávají ve své psychologické praxi a jež jsou často předmětem jak odborné, tak laické diskuse, například: rizikoví klienti v poradenské práci poradenství pro nadané a talentované pomoc při volbě povolání a v profesním vývoji poradenství u poruch chování a učení poradenství v oblasti kyberšikany a drogových závislostí Kniha je určena nejen psychologům, sociálním pracovníkům, speciálním pedagogům a studentům těchto oborů, ale i ostatním zájemcům o lidskou psychiku. Z obsahu PŘEDMLUVA 1. CHARAKTERISTIKA PORADENSTVÍ 1.1 Stručný historický exkurz vývoje poradenství ve světě a v České republice 1.2 Vymezení a rozvoj poradenství 1.3 Přístupy a systémy 1.3.1 Období hledání optimálního řešení 1.3.2 Koncepce integrovaného výchovně-rozvíjejícího přístupu v poradenství 1.4 Vybrané přístupy k poradenství 1.4.1 Psychoanalytický (freudovský) přístup 1.4.2 Individuální psychologická koncepce A. Adlera 1.4.3 Behaviorální přístup 1.4.4 Experienciální přístup 1.4.5 Gestalt přístup 1.4.6 Racionálně-emoční přístup 1.4.7 Přístup pomocí transakční analýzy 1.4.8 Systemický přístup 1.4.9 Narativní přístup 1.4.10 Eklekticko-integrativní přístup 1.5 Systémy poradenství 1.5.1 Poradenství v rezortu Ministerstva práce a sociálních věcí ČR 1.5.2 Poradenství v oblasti školství 1.5.3 Poradenství ve zdravotnictví 1.5.4 Jiné typy poradenství 1.5.5 Občanské poradny 1.5.6 Poradenství prostřednictvím internetu 1.6 Místo realizace poradenského procesu 2. METODY PORADENSKÉ PRÁCE 2.1 Základní metody práce s klientem 2.1.1 Informace 2.1.2 Delegování 2.1.3 Objasnění 2.1.4 Ventilace 2.1.5 Podpora a povzbuzení 2.1.6 Interpretace 2.1.7 Trénink 2.1.8 Relaxační techniky 2.1.9 Konfrontace 2.1.10 Reflexe 2.1.11 Modelové situace 2.1.12 Hraní rolí 2.1.13 Rozvoj vědomých způsobů zvládání zátěže 3. PORADENSKÝ TÝM A INTERDISCIPLINÁRNÍ SPOLUPRÁCE 4. PORADENSKÝ PROCES 4.1 Klient přichází poprvé 4.2 Struktura poradenského procesu 4.2.1 Počáteční fáze poradenského procesu 4.2.2 Prostřední fáze poradenského procesu 4.2.3 Závěrečná fáze poradenského procesu 4.3 Když běží čas v poradenství 5. VERBÁLNÍ KOMUNIKACE V PORADENSKÉM PROCESU 5.1 Důležité komponenty dialogu mezi poradcem a klientem 5.1.1 Aktivní naslouchání 5.1.2 Práce s otázkami 5.1.3 Jazyk v poradenství 5.1.4 Akceptace 5.1.5 Empatie 5.1.6 Kongruence 5.1.7 Zpětná vazba 5.1.8 Záznam rozhovoru 6. NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE V PORADENSKÉM PROCESU 6.1 Gestikulace 6.2 Haptika 6.3 Mimika 6.4 Proxemika (fyzická blízkost) 6.5 Posturologie 6.6 Kinezika 6.7 Teritorialita 6.8 Paralingvistické projevy 6.9 Produkce 6.10 Pláč 7. RIZIKOVÍ KLIENTI V PORADENSKÉ PRÁCI ANEB KOHO TAKÉ POTKÁVÁME 7.1 Depresivní klient 7.2 Suicidální klient 7.3 Nedobrovolný klient 7.4 K
Recenze
Podobné Učebnice/Odborná literatura
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA