Radim Šíp, Lenka Gulová: Výzkumné metody v pedagogické praxi
Radim Šíp, Lenka Gulová: Výzkumné metody v pedagogické praxi

Radim Šíp, Lenka Gulová: Výzkumné metody v pedagogické praxi

od 258 Kč
Anotace Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se zajímají o pedagogiku nebo výchovu, a zejména těm, kdo se těmto oborům věnují profesně, úvod do práce s jednotlivými metodami. Každá kapitola se věnuje jinému způsobu analýzy a poskytuje popis jeho teoretických východisek a…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
258 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Radim Šíp, Lenka Gulová: Výzkumné metody v pedagogické praxi
Minimální cena: 258 Kč
Maximální cena: 258 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Anotace Publikace nabízí výběr z tradičních i méně tradičních analytických metod, jež lze využít k výzkumu pedagogické reality (zakotvená teorie, analýza konstituce významů, diskurzivní analýza a další). Nabízí všem, kdo se zajímají o pedagogiku nebo výchovu, a zejména těm, kdo se těmto oborům věnují profesně, úvod do práce s jednotlivými metodami. Každá kapitola se věnuje jinému způsobu analýzy a poskytuje popis jeho teoretických východisek a postupů. Vše je dokumentováno na konkrétních výzkumech, které již byly pomocí zmíněných metod realizovány. Čtenáři se tak seznámí s výzkumy prováděnými například v oblasti multikulturní výchovy, zacílenými především na situaci sociálně znevýhodněných skupin, přičemž nahlédnou do aplikačních mechanismů jednotlivých metod a do výsledků výzkumných šetření. Zmíněné přístupy lze využít ve výzkumech dalších sociálních a humanitních věd.   Z obsahu Úvod Část 1 Praxe a teorie jako neoddělitelné aspekty vědy 1. Nové paradigma vědy, nové paradigma pedagogického výzkumu (Radim Šíp) 1.1 Situace pedagogiky na počátku 21. století 1.2 Historické pozadí vztahu praxe a teorie v pedagogice 1.3 Dichotomické myšlení a jeho limity 1.4 Falešné divadlo a institucionalizace dichotomického myšlení v pedagogice 1.5 Nové vědecké paradigma: kontinuita vědy a všudypřítomnost hermeneutického kruhu 1.6 Důsledky nového pojetí vědy Závěr Část II Vybrané výzkumné metody 2. Úvod: Aplikace nového pojetí na katedře sociální pedagogiky PdF MU (Radim Šíp) 3. Zakotvená teorie podle Strausse a Corbinové (Lenka Gulová) 3.1 Zakotvená teorie 3.2 Analýza prostřednictvím otevřeného kódování 3.2.1 Ukázka výzkumné analýzy v rámci zakotvené teorie 3.3 Axiální kódování jako další krok v zakotvené teorii 3.3.1 Ukázka analýzy axiálního kódování v aplikovaném výzkumu 3.4 Selektivní kódování aneb příběh na konec 3.4.1 Analýza prostředí rozvíjející se společnosti jako východisko pedagogické intervence: Angola 2008–2012 3.5 Ohnisková skupina jako další metoda sběru dat 3.5.1 Ukázka analýzy výzkumu „Asistenti pedagoga v náročném prostředí školy“ Závěr 4. Případová studie drogových kariér (Martin Stanoev) 4.1 Design případové studie 4.2 Vztah teorie a dat v případové studii 4.3 Teorie drogových kariér 4.3.1 Tři kroky cesty 4.4 Analýza dat a grafická znázornění dat v případové studii Závěr 5. MCA: Fenomenologický pohled na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků (Barbara Strobachová) 5.1 Sociálně znevýhodnění Romové v ČR 5.2 Situace ve výzkumu vzdělávání romských dětí 5.3 Fenomenologie jako alternativa 5.4 Fenomenologický postoj a fenomenologická metoda 5.5 Roger Sages, fenomenologie významu a MCA 5.6 Postup při práci s MCA 5.7 Fenomenologický výzkum s využitím MCA Závěr 6. Interpretativní fenomenologická analýza (IPA) (Veronika Šuráňová) 6.1 Filozofické zakotvení 6.2 Rozdíl IPA od klasické fenomenologické metody výzkumu 6.3 Postoj výzkumníka 6.4 Kdy zvolit IPA? 6.5 Metoda sběru dat 6.6 Postup IPA 6.7 Popis cesty interpretace dat 6.8 Příklad vyhodnocení výsledků vý

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.