Projevy dětské zvídavosti
Projevy dětské zvídavosti

Projevy dětské zvídavosti

Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání. Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se…
Produkt již neprodává žádný obchod na Srovnáme.cz, ale máme pro vás podobné.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Projevy dětské zvídavosti
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání. Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace.  Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání:  jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané  jak se ptají žáci v průběhu školní docházky  jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných  Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte. Z obsahu  1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha  2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ  2.1 Informace  2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje  2.3 Informační gramotnost a informační chování  2.4 Výzkum informačního chování  2.5 Informační chování dětí předškolního věku  3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ  3.1 Komunikace  3.2 Jazyk a řeč  4. OTÁZKY  4.1 Pojem „otázka“  4.2 Typologie otázek  4.3 Zrození otázek  4.4 Otázky v psychologických souvislostech  4.5 Otázky a kritické myšlení  4.6 Schopnost klást otázky  5. NADÁNÍ  5.1 Implicitní teorie nadání  5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“  5.3 Nominace nadaných v předškolním věku  6. INTELIGENCE  6.1 Měření inteligence  6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí  6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti  6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí  7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN  8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU  8.1 Metoda IB-A  8.2 Procedura  8.3 Výzkumný soubor  8.4 Výsledky  8.5 Diskuse  9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU  9.1 Základní výzkum  9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky  9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky  9.4 Diskuse  10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU  10.1 Základní otázky studie  10.2 Teoretický „background“ studie  10.3 Metoda  10.4 Výsledky studie  10.5 Jaké typy otázek žáci používají?  10.6 Limity studie  10.7 Diskuse  10.8 Implikace pro pedagogickou praxi  11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY  11.1 Desatero pro zdravé ptaní  12. ZÁVĚR  SUMMARY  LITERATURA  REJSTŘÍK Podporujte děti v umění se ptát! Cílem knihy je připoutat pozornost k fenoménu pohotovosti klást otázky, upozornit na jeho propojení s řadou významných psychosociálních souvislostí (myšlení, pozornost, paměť, prožívání, sociální vztahy) a povzbudit rodiče i učitele k rozvíjení této ne

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.