Pavel Skopal: Filmová kultura severního trojúhelníku
Filmová kultura severního trojúhelníku - Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945-1968 - srovnávací perspektiva - Pavel Skopal
Filmová kultura severního trojúhelníku - Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945-1968 - srovnávací perspektiva - Pavel Skopal
Filmová kultura severního trojúhelníku - Pavel Skopal
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Filmová kultura severního trojúhelníku - Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945-1968 - srovnávací perspektiva - Pavel Skopal
Filmová kultura severního trojúhelníku - Pavel Skopal
Filmová kultura severního trojúhelníku - Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945-1968 - srovnávací perspektiva - Pavel Skopal
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Filmová kultura severního trojúhelníku - Filmy, kina a diváci Československa, NDR a Polska, 1945-1968 - srovnávací perspektiva - Pavel Skopal Kniha srovnává filmovou produkci, praktiky distribuce a uvádění a filmovou recepci ve třech zemích, které tvořily z perspektivy Sovětského svazu takzvaný severní trojúhelník — šlo o státy vytvářející na severovýchodě Evropy nárazníkovou zónu mezi oběma mocenskými bloky studené války, což ovlivňovalo jak jejich vnitřní politiku, tak pozici vůči Moskvě.Zdůraznění tohoto „trojúhelníku“ je pro tuto knihu příznačné — jedním z ústředních témat je totiž vztah národní kinematografie k sovětskému vzoru, respektive transnacionální dimenze filmové kultury východního bloku. Komparativní perspektiva knihy ovšem překračuje horizont konceptu sovětizace coby zjednodušujícího pohledu, který implikuje jednosměrný vliv, a nabízí plastičtější obraz specifických a autonomních rysů filmové kultury jednotlivých zemí. Přinejmenším stejně důležitou roli jako základní obrysy kulturní politiky hrají v knize i její předpokládaní realizátoři a příjemci, od filmových studií přes režiséry a producenty až po místní stranické funkcionáře, vedoucí kin a diváky.První oddíl se věnuje filmovým koprodukcím, které natáčela filmová studia tří sledovaných zemí. Druhá část se zaměřuje na srovnání kulturní politiky i distribučních praktik a sleduje realizaci filmové kultury na lokální úrovni ve vybraných městech (Brně, Lipsku a Poznani), tedy jak byly filmy uváděny do kin a jakou roli sehrávali zaměstnanci kin či místní funkcionáři. Závěrečný oddíl srovnává vývoj návštěvnosti a diváckých preferencí v českých zemích, NDR a Polsku a identifikuje významy, které připisovala publika jak jednotlivým filmům, tak i roli kina jako volnočasové aktivity. z kategorie Knihy | Odborná literatura | Umění a Architektura | Divadlo, Film | Film od HOST naleznete ne e-shopu KnihyDobrovsky.cz! Monografie je sondou do mimořádně rozsáhlého a rozmanitého umění, jaké představuje strava a stravování ve světě gastronomických kultur proměněné v gastronomickou kulturní difuzi. Představené bohatství gastronomických kultur českého, moravského a slezského národa nabízí řadu námětů pro kulturologickou interpretaci. Autor v publikaci ukazuje, jaké místo má gastronomie v jednotlivých národních kulturách a v lidské kultuře obecně, od prvotního uchopení národních gastronomických kultur jako výrazu adaptační strategie, reagující na klimatické podmínky a dostupnost zdrojů až po symbolický význam některých pokrmů a rituálů stolování.