Nekupto vydavatelství Přání CENA E

Nekupto vydavatelství Přání CENA E

ěkdy je těžké najít ta správná slova k vyjádření toho, co cítíme vůči našim blízkým.  Chcete poslat poštou dopis nebo pohled? K tomu potřebujete známku. Nevíte, kolik stojí? Nevadí. S novými písmenovými známkami si nemusíte pamatovat různé ceny. známka   Známka s písmenem Aodpovídá ceně služby v České republice pro vnitrostátní Obyčejné psaní – standard do 50 g. Hodnota známky je 13,– Kč.  Známka s písmenem Eodpovídá ceně služby pro prioritní…
Produkt již neprodává žádný obchod na Srovnáme.cz, ale máme pro vás podobné.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Nekupto vydavatelství Přání CENA E
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

ěkdy je těžké najít ta správná slova k vyjádření toho, co cítíme vůči našim blízkým.  Chcete poslat poštou dopis nebo pohled? K tomu potřebujete známku. Nevíte, kolik stojí? Nevadí. S novými písmenovými známkami si nemusíte pamatovat různé ceny. známka   Známka s písmenem Aodpovídá ceně služby v České republice pro vnitrostátní Obyčejné psaní – standard do 50 g. Hodnota známky je 13,– Kč.  Známka s písmenem Eodpovídá ceně služby pro prioritní Obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – evropské země. Hodnota známky je 25,– Kč. Známka s písmenem Z odpovídá ceně služby pro prioritní Obyčejnou zásilku do zahraničí do 50 g – mimoevropské země. Hodnota známky je 30,– Kč  Historie  Možná vás překvapí, že zkratka PF je čistě český fenomén, který nikde jinde (snad kromě Slovenska) nenajdete. Zkratka je odvozena z francouzského Pour féliciter - "pro štěstí"). Zkratka PF je vynálezem hraběte Chotka z Chotkova a Vojnína.  Místo aby podle zavedených zvyklostí přijímal k novému roku zdvořilostní návštěvy, začal rozesílat na počátku 19. století blahopřejné lístky. Říkalo se jim omluvenky a zdobil je hezký obrázek. Zdání světovosti vytvořil hrabě doplněním textu přáním ve francouzštině, jazyku diplomatů, šlechty, vzdělanců a vůbec všech lepších lidí.  Nenechte se ale mýlit, že novoročenky jsou českým vynálezem. Přání k novému roku se začalo používat nezávisle na sobě hned v několika zemích. Pro zajímavost uveďme příběh z Anglie.  Za vynálezce anglických vánočních a novoročních pohlednic je považován jeden londýnský obchodník znavený každoročním vypisováním blahopřejných vánočních dopisů desítkám známých, obchodním partnerům a zákazníkům. Henry Cole, jak se tento obchodník jmenoval, znal svět a etiku a věděl, že když všem nepopřeje poklidné Vánoce, dopustí se společenského faux pas a poškodí svou reputaci gentlemana. Nechuť k psaní mu vnukla geniální myšlenku. V roce 1843 navštívil populárního malíře Johna Caiicota Hersleye. Dnes již neznámý umělec vešel díky počinu Henryho Colea do historie jako autor první vánoční pohlednice. Jeho obrázek natištěný na papíře a ručně kolorovaný se stal hitem anglických Vánoc roku 1843. Také tyto první anglické vánoční pohlednice se posílaly v obálkách.  Podle jiné zaručené zprávy je ovšem vynálezcem vánočních a novoročních pohlednic jiný Angličan - krachující knihtiskař Raphael Tuck. Vznik vánočních a novoročních přání by se tak posunul až do roku 1866.  Současnost  V současnosti se jako osobní novoročenka posílá zpravidla klasická pohlednice nebo tzv. rozkládací přání (kartonový dvojlist). Naproti tomu firemní novoročenky se snaží být originální, proto bývají roztodivných tvarů, motivů, grafických zpracování i funkcí. S rozmachem elektronické komunikace však byly klasické fyzické novoročenky částečně vytlačeny virtuálními - lidé posílají e-mail (kde hojně využívají tzv. e-pohlednice - většinou krátká scénka ve formátu Flash). Přesto tradice klasických novoročenek přetrvává a stále více lidí se k nim opět navrací pro jejich osobit

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.