Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole
Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole

Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole

od 238 Kč
Anotace: Praktická publikace uznávaných autorek je nepostradatelná pro mladé vysokoškolské učitele, kteří v průběhu svého studia neprošli soustavnou pedagogickou přípravou, ale ocení ji také zkušenější pedagogové, kterým nabídne mnoho cenných rad a zajímavých podnětů. Knížka je dále určena lektorům celoživotního vzdělávání a organizátorům e-learningových kurzů. Na českém trhu ojedinělá publikace přináší přehled tradičních i moderních metod…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
238 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Lucie Rohlíková, Jana Vejvodová: Vyučovací metody na vysoké škole
Minimální cena: 238 Kč
Maximální cena: 238 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Anotace: Praktická publikace uznávaných autorek je nepostradatelná pro mladé vysokoškolské učitele, kteří v průběhu svého studia neprošli soustavnou pedagogickou přípravou, ale ocení ji také zkušenější pedagogové, kterým nabídne mnoho cenných rad a zajímavých podnětů. Knížka je dále určena lektorům celoživotního vzdělávání a organizátorům e-learningových kurzů. Na českém trhu ojedinělá publikace přináší přehled tradičních i moderních metod včetně e-learningu. Čtenář bude s její pomocí schopen vypracovat sylabus vyučované disciplíny, definovat způsobilosti, které mají jeho studenti získat, i správně formulovat cíle disciplíny či e-learningového kurzu. Na základě toho pak dokáže funkčně aplikovat vyučovací metody podle adresátů i charakteru disciplíny a využívat různé typy hodnocení studentů. Z obsahu: Vyučovací metody na vysoké škole Obsah O autorkách 9 Předmluva 11 Úvodní zamyšlení 13 Strategie učení 14 1 Formy a metody výuky na vysoké škole 19 1.1 Základní pojmy 19 Organizační formy výuky 21 1.2 Přednáška 23 Jak vymezit vysokoškolskou přednášku vzhledem k současným trendům ve vysokoškolském vzdělávání? 23 Krátký historický exkurz 24 Přednáška jako výklad 26 Přednáška - problémový výklad 28 Přednáška - interakce se studenty, diskuze 30 Přednáška s podporou multimédií 32 E-kurz (on-line kurz) 33 1.3 Seminář 34 Zvláštní formy semináře 35 Referáty jako nástroj vysokoškolské výuky 36 1.4 Cvičení 37 Zvláštní formy cvičení 38 1.5 Prezentace a demonstrace 39 Prezentace 40 Demonstrace 41 1.6 Diskuze 43 Umění klást otázky 44 1.7 Skupinová výuka, kooperativní učení 49 Jak rozdělit studenty do skupin? 50 Partnerská výuka 52 Kooperativní učení 54 1.8 Řešení projektů 55 1.9 Řešení problémů, badatelské a výzkumné metody 57 Řešení problémů 57 Badatelské a výzkumné metody 63 1.10 Simulační, situační a inscenační metody 65 Metody simulační 66 Metody situační 69 Metody inscenační 70 1.11 Další formy výuky 70 Studijní praxe 70 Klinická praxe 71 Pedagogická praxe 71 Stáž 72 Exkurze 72 Samostudium 72 Konzultace 77 1.12 Jak formulovat cíle předmětu a získané způsobilosti? 78 Cíle předmětu 78 Získané způsobilosti 82 1.13 Hodnoticí metody 88 Charakteristika vybraných hodnoticích metod 88 Současné trendy v hodnocení na vysoké škole 91 1.14 Specifika výuky v programech celoživotního vzdělávání 92 Specifika vzdělávání dospělých 94 Dospělý studující - praktické poznámky 96 2 Konstruktivismus ve výuce na vysoké škole 101 2.1 Jak se pozná konstruktivistická výuka? 101 Znaky konstruktivistické výuky 103 2.2 Cíle odvozené studentem 114 Proč se někteří studenti chtějí učit, a jiným chybí motivace? 115 Znáte své studenty a umíte je povzbudit? 115 Cíle stanovené studenty 118 Jak podporovat samostatnost studentů, a přitom je nenechat "na holičkách"? 119 2.3 Učitel jako partner 121 Postupná podpora 123 Učit, "jak se učit" 125 2.4 Zkušenostní učení a problematika objevování 128 Zkušenostní učení 128 Objevování a konstrukce poznatků 130 2.5 Předchozí znalosti a práce s chybou 133 Před

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.