Lenka Hříbková: Nadání a nadaní
Lenka Hříbková: Nadání a nadaní

Lenka Hříbková: Nadání a nadaní

od 217 Kč
Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se stalo téma nadání velmi aktuální a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou. A právě proto vznikla tato kniha - aby alespoň částečně zaplnila mezeru. Prezentuje základní přístupy…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
217 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Lenka Hříbková: Nadání a nadaní
Minimální cena: 217 Kč
Maximální cena: 217 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Problematika nadání je po řadu let zkoumána nejen v psychologii a pedagogice, ale zajímají se o ni i další obory. V současné době se stalo téma nadání velmi aktuální a v souvislosti se změnami ve školství mu věnuje stále větší pozornost i široká veřejnost. Ačkoliv v zahraničí se nadáním zabývá řada odborných publikací, u nás nemáme téměř žádnou. A právě proto vznikla tato kniha - aby alespoň částečně zaplnila mezeru. Prezentuje základní přístupy ke studiu nadání, věnuje se teoretickým otázkám a praktickým souvislostem daného tématu. Pojímá tři základní přístupy k nadání dítěte: kognitivní, osobnostně-vývojový, sociálně-kulturní. Stranou nezůstává ani klíčová otázka - vzdělávání a rozvíjení nadaných, vyhledávání nadaných dětí a jejich realizace v práci. Nedílnou součástí tohoto tématu je i vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky. Publikace vychází z ryze českého prostředí a je věnována zejména studentům pedagogických oborů a oborů psychologie. Řadu nejnovějších informací zde naleznou i psychologové a pedagogové v praxi. Z obsahu Úvod 1. Historické kořeny současných přístupů ke studiu nadání 1.1 Patologická linie 1.2 Biologická linie 1.3 Psychoanalytická linie 1.4 Environmentální linie 1.5 Vývoj zájmu o nadané děti ve 20. Století 2. Pojmy a terminologie: nadání, talent a nadaný jedinec 2.1 Nadání a talent 2.2 Nadané děti a kritéria nadání 2.3 Druhy nadání a jejich klasifikace 3. Kognitivní přístup ke studiu nadání 3.1 Modely nadání orientované na schopnosti 3.2 K novějším teoriím inteligence a vývoji nadání 3.3 Výzkumy orientované na mimořádné kognitivní výkony 1.4 Vysoké IQ a jeho biologické koreláty Souhrn 4. Osobnostně-vývojový přístup ke studiu nadání 4.1 Komponentové koncepce a modely nadání 4.2 Koncepce a modely akcentující vývoj nadání 4.3 Hlavní zkoumaná témata, diskuse a výzkumy 4.3.1 Osobnostní a sociální charakteristiky nadaných 1.1.2 Problémy nadaných a poradenství pro nadané 4.3.3 Specifické skupiny nadaných a typy intelektově nadaných Souhrn 5. Sociálně-kulturní přístup ke studiu nadání 5.1 Koncepce a modely nadání orientované sociokulturně 5.2 Rodinné prostředí a specifika rodin s nadanými dětmi 5.3 Nadané děti ve vrstevnické skupině 5.4 Školní socializace nadaných dětí Souhrn 6. Vyhledávání nadaných 6.1 Psychometrický přístup k vyhledávání nadaných 6.1.1 Identifikační proces a identifikační strategie 6.1.2 Identifikační a výběrové metody 6.2 Expertní přístup k vyhledávání nadaných 1.1.1 Nadání jako vyvíjející se expertnost 6.3 Potenciál a výkon: dvě stránky fenoménu nadání 6.4 Vyhledávání nadaných - realizace v praxi 6.5 K perspektivám procesu vyhledávání nadaných 7. Vzdělávání nadaných 7.1 Poznámky k obsahu a organizační formě vzdělávání nadaných 7.2 Rozvíjení nadání a vzdělávání nadaných 7.3 Vzdělávání z pohledu dospělých tvořivých jedinců 7.4 Vzdělávání učitelů pro práci s nadanými žáky Závěr Literatura Věcný rejstřík Jmenný rejstřík GRADA - Jazyk: CZ - 256 str. - ISBN: 978-80-247-1998-6 - Kniha Lenka HříbkováGRADA 2009Kni

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.