Jarmila Skalková: Obecná didaktika
Jarmila Skalková: Obecná didaktika

Jarmila Skalková: Obecná didaktika

od 288 Kč
Anotace Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do…
Alza.cz
Skladem
339 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Jarmila Skalková: Obecná didaktika
Minimální cena: 288 Kč
Maximální cena: 339 Kč
Ušetříte až: 51 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Anotace Učebnice obecné didaktiky představuje myšlenkový systém, který vás uvede do vymezené vědní oblasti. Logické utřídění látky a vhled do soustavy jejího výkladu poskytuje studujícím teoretické poznání. Právě to umožňuje klást si otázky, problematizovat a vidět nové problémy, hledat jejich řešení, uvědomovat si smysl jednání v širších souvislostech. Publikace si klade za cíl podporovat samostatné pedagogické myšlení, které proniká do základních vztahů pedagogického procesu. Postihuje souvislosti, je s to kriticky analyzovat a hodnotit jednotlivé didaktické koncepce, odlišovat podnětné prvky od módnosti v aktuálních diskuzích. Tím vším se rozšiřuje základ, na němž učitel činí svá didaktická rozhodnutí. Knížka je určena především studentům učitelství, ale také začínajícím učitelům a všem ostatním, kteří mají zájem promýšlet si hlouběji dosavadní zkušenosti.   Z obsahu Úvod I. ČÁST DIDAKTIKA A JEJÍ PŘEDMĚT 1. Předmět didaktiky 1.1 Problémy předmětu didaktika 1.2 Didaktika ve struktuře vědního pole 1.3 Vztah didaktiky a oborových didaktik 1.4 Metody didaktických výzkumů Základní literatura II. ČÁST VZDĚLÁNÍ V DIDAKTICKÉM SYSTÉMU 2. Vzdělání v didaktickém systému 2.1 Vzdělání, jeho cíle a pojetí 2.2 Historickovývojové proměny cílů, obsahů a funkce vzdělání 2.3 Teorie formálního a teorie materiálního vzdělání 2.4 Vzdělání elementární a vzdělání všeobecné 2.5 Vzdělání základní 2.6 Vztah vzdělání všeobecného a odborného jako kulturní problém 2.7 Technologické vzdělání - součást komplexního pojetí vzdělání všeobecného 2.8 Význam vzdělanosti a perspektivní trendy vzdělávacích koncepcí na přelomu  tisíciletí 2.9 Základní typy vzdělávání v podmínkách učící se a globalizující se společnosti Základní literatura 3. Učivo a jeho výběr 3.1 Jak se obsah vzdělávání stává učivem 3.2 Reformy vzdělávacích obsahů a didaktické teorie 3.2.1 Překonávání poznatkového encyklopedizmu a poznatkové roztříštěnosti 3.2.2 Modernizace vzdělávacích obsahů 3.2.3 Kurikulární teorie a reformy kurikula 3.3 Alternativní a inovační koncepce Základní literatura 4. Uspořádání učiva v pedagogických dokumentech 4.1 Učební plány 4.1.1 Tvorba učebního plánu jako etapa didaktické transformace 4.1.2 Uspořádání učiva v učebních plánech 4.1.3 Učební plán působí jako celek 4.2 Učební osnovy 4.2.1 Tvorba učebních osnov jako další rovina didaktické transformace 4.3 Kurikulární dokumenty 4.4 Rámcové vzdělávací programy Základní literatura 5. Učebnice v multimediálním systému didaktických prostředků Základní literatura III. ČÁST VYUČOVACÍ PROCES 6. Vyučování jako celistvý proces 6.1 Vyučování a různé teorie jeho výkladu 6.2 Struktura celistvého procesu vyučování 6.3 Funkce cíle v procesu vyučování 6.3.1 Konkretizace cílů vyučování 6.3.2 Kategorizace cíle a řízení procesu učení 6.3.3 Kategorie cíle v systému vztahů vyučovacího procesu 6.4 Vzájemný vztah učitele a žáků ve vyučování Základní literatura 7. Osvojování vědění a organizace procesu učení žáků 7.1 Didaktická transformace učiva v činnosti uč

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.