Jan Barták: Vzdělání ve firmě
Nejprodávanější učebnice/Odborná literatura
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Publikace prof. PhDr. Jana Bartáka, DrSc logicky navazuje na jeho předcházející publikace, zejména na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v proudu změn.
Text implicitně vychází z poznatků amerických tvůrců manažerské koncepce Balanced Scorecard a autorů „Alignment – systémové vyladění organizace“ Roberta S. Kaplana a Davida P. Nortona. Především z již dostatečně prokázaného tvrzení, že koordinované řízení systémového celku má předpoklady být účinnější, než diferencované řízení jeho jednotlivých částí.
Subsystém růstu a učení autor pojímá systémově a integrovaně. Jádro jeho integrovaného přístupu spočívá v duchovním potenciálu, který tvoří firemní vize, poslání, hodnoty a symboly firmy, její organizační kultura a styl života. Tento duchovní potenciál nachází oporu v potenciálu mentálním, emočním a procesním. Mentální potenciál tvoří podniková strategie v podmínkách změn, opírající se o důkladnou znalost výchozího stavu (personální a organizační audit), diagnostiku potenciálových a výkonových charakteristik zaměstnanců a reálné zmapování možností změny ve vztahu k cílům organizace. Emoční potenciál závisí na způsobu vedení, stimulování a zejména motivování zaměstnanců, na stupni jejich sounáležitosti s firemními cíli. Procesní potenciál je vyjádřen procesním řízením aktivit směřujících ke vzdělávání a rozvoji zaměstnanců a manažerů.
Autor rozebírá možnosti a meze komunikačních strategií i konkrétních metod, technik a forem práce s dospělými. Nabízí poznatky i praktické zkušenosti z oblasti komunikace znalostí, ve vazbě na inovační záměry firmy cíleně orientované na růst komplexnosti a přidané hodnoty produktů a na jejich úspěšné uplatnění na trhu. Významnou pozornost autor věnuje nejen vzdělávaným, ale i manažerům, lektorům - vzdělavatelům dospělých, a to jednak z hlediska andragogiky, vzdělávání dospělých, sociální a pedagogické psychologie, ale zároveň i s oporou v praktických poznatcích a zkušenostech, kterých sám za půl století aktivního působení v podobných rolích nabyl. Orientaci čtenáře v publikaci usnadňuje slovníček základních pojmů.
Vzdělávání ve firmě - Jan Barták. - Jak vzdělávat dospělé, jak je vést, aby firma byla konkurenceschopná a prospívala? - Může a dokáže vedení firmy motivovat své lidi k tvořivému využívání znalostí a dovedností? - Co je to učící se "organizace"? - Jak se neztratit v proudu závratných změn v lidské společnosti 21. století! Autor poutavým způsobem ukazuje, jak komunikovat, vést lidi ke vzdělávaní a celoživotnímu učení se, jak projektovat vzdělávání nejen ve velkých a bohatých firmách, ale také v těch středních a malých. Vzdělávání ve firmě - Jan Barták od nakladatelství Alfa v kategorii Management, Marketing | za skvělé ceny na e-shopu Knihydobrovsky.czRecenze
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA