Eva Hájková: Rétorika pro pedagogy
Eva Hájková: Rétorika pro pedagogy

Eva Hájková: Rétorika pro pedagogy

od 216 Kč
Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
216 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Eva Hájková: Rétorika pro pedagogy
Minimální cena: 216 Kč
Maximální cena: 216 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Zaměřuje se především na studenty učitelství a na pedagogy v praxi, kromě doporučení pro dospělé uvádí například i řadu námětů pro práci s žáky, může se však stát dobrým pomocníkem i pro zájemce z nepedagogické veřejnosti. Vedle tradičních čtyř kroků techniky řeči, a to respirace, fonace, artikulace a práce s dalšími funkčními zvukovými prostředky mluveného projevu, přináší i řešení komunikačních situací z pozic lingvistické pragmatiky, věnuje se otázkám kooperativní komunikace, zdvořilosti a umění ji vyjádřit, asertivitě i stresu a jeho překonávání. Obsah:ÚVODZ HISTORIE RÉTORIKYOŽIVENÍ ZÁJMU O RÉTORIKUI. ABY MOHL ŘEČNÍK VŮBEC MLUVIT, MUSÍ K TOMU BÝT TECHNICKY VYBAVEN – MĚL BY ZVLÁDNOUT TECHNIKU ŘEČI1. TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU1.1 Produkce a percepce lidské řeči1.2 Vnímání řeči – sluchové ústrojí1.3 Proces mluvení1.4 Dechové ústrojí1.5 Hlasové ústrojí1.6 Hlasová hygiena1.7 Artikulační ústrojí1.8 Popis českých hlásek1.9 Artikulační cvičení1.10 Mluvní rozcvička1.11 Vady výslovnosti1.12 Význam zvládnutí techniky řeči pro učitele2. SPISOVNÁ VÝSLOVNOST (ORTOEPIE)2.1 Pravidla spisovné výslovnosti češtiny2.2 Výslovnost slov přejatých z cizích jazyků3. MODULACE SOUVISLÉHO PROJEVU4. ZÁKLADY TECHNIKY ŘEČI JE MOŽNO – A JE I TŘEBA – ZPROSTŘEDKOVAT UŽ ŠKOLNÍM DĚTEMII. ABY ŘEČNÍK ZVLÁDL SOUVISLE PROMLUVITNA VEŘEJNOSTI, MĚL BY VĚDĚT, JAK NA TO5. TVORBA SOUVISLÉHO PROJEVU5.1 Invence5.2 Dispozice5.3 Elokuce: jazyk – stavební materiál pro naše projevy5.4 Memorování řeči5.5 Proslovení řeči6. NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE6.1 Prostor6.2 Pohyb6.3 Postoj6.4 Posed6.5 Gestikulace a mimika6.6 Doteky6.7 Pohyby očíIII. ABY ŘEČNÍK PŘESVĚDČIL SVÝM PROJEVEM, MĚL BY VĚDĚT, CO JEJ MŮŽE OVLIVNIT7. STRES7.1 Jak se projevuje stres u člověka7.2 Jak stres působí7.3 Stresory – příčiny zátěže7.4 Jak se vypořádat se stresem7.5 Stres a tréma7.6 Zásady přípravy a realizace vlastního veřejného vystoupení7.7 Techniky na potlačení stresu a trémy7.8 Pozitivní myšlení8. ASERTIVITA8.1 Kritizujeme8.2 Přijímáme kritiku9. ZDVOŘILOST A UMĚNÍ JI VYJÁDŘIT9.1 Využití jazykových prostředků k vyjádření zdvořilosti10. KOOPERATIVNÍ KOMUNIKACE10.1 Griceovy maximy10.2 Konflikt a konfliktní interpersonální komunikace10.3 Uplatnění kooperativního principu komunikace v monologuZÁVĚREČNÉ SLOVO KE ČTENÁŘŮMSUMMARYVÝBĚR Z LITERATURY K OBORUAutor: Hájková EvaFormát: 144 x 206 x 12 mmVazba: brožovaná bez přebalu leskláPočet sttran: 208Vydáno: 2012

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.