AirFix Classic Kit letadlo A05135 - Supermarine Spitfire FR Mk.XIV
AirFix Classic Kit letadlo A05135 - Supermarine Spitfire FR Mk.XIV

AirFix Classic Kit letadlo A05135 - Supermarine Spitfire FR Mk.XIV

od 777 Kč
Model letadla ke slepení. Měřítko: 1:48; velikost: 185 mm; počet dílků: 118; obtížnost: 2.Informace o modelu:Verze Mk.XIV byla pokračováním válečného vývoje slavného Supermarine Spitfiru a nově přinesla spojení klasického tvaru obdivovaného Mitchellova stíhacího letounu s úžasnou silou nového motoru Rolls Royce Griffon. Výsledný stroj byl znamenitý a stal se jedním z nejlepších stíhacích letadel RAF v druhé světové válce. Obzvlášť účinný byl…
Rajhracky.cz Spolehlivý eshop
Za dopravu 129 Kč 5 dní
777 Kč Do eshopu

Parametry produktu

Klíčové vlastnosti

Název produktu: AirFix Classic Kit letadlo A05135 - Supermarine Spitfire FR Mk.XIV
Výrobce: AirFix
Minimální cena: 777 Kč
Maximální cena: 777 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Model letadla ke slepení. Měřítko: 1:48; velikost: 185 mm; počet dílků: 118; obtížnost: 2.Informace o modelu:Verze Mk.XIV byla pokračováním válečného vývoje slavného Supermarine Spitfiru a nově přinesla spojení klasického tvaru obdivovaného Mitchellova stíhacího letounu s úžasnou silou nového motoru Rolls Royce Griffon. Výsledný stroj byl znamenitý a stal se jedním z nejlepších stíhacích letadel RAF v druhé světové válce. Obzvlášť účinný byl proti útokům létajících bomb V-1, které Německo začalo směřovat na jižní Británii v létě roku 1944.Osazení motorem Rolls-Royce Griffon přidalo Spitfiru o poznání vyšší výkon, zároveň to však znamenalo výzvu pro konstruktéry, ale i pro piloty, kteří na nový stroj přesedlali. Instalace nového motoru do stávajícího draku Spitfiru vyžadovala přestavění přední i zadní části letounu a použití charakteristické pětilisté vrtule Rotol. Piloti, zvyklí létat s verzemi na motorech Merlin, zase zjistili, že Griffon otáčí vrtulí na opačnou stranu, takže zatímco dřívější stroje měly při vzletu tendenci stáčet se doleva, nová letadla se stáčela doprava – pokud na to pilot zapomněl a použil stejné korekce jako dřív, mohl být jeho první let obzvlášť krátký a nepohodlný.Spitfire byl jediný typ britského stíhacího letounu, který zůstal ve výrobě po celou druhou světovou válku, a tak byl neustále vyvíjen a vylepšován, aby byla zaručena jeho konkurenceschopnost a výkonnostně stačil na ty nejlepší letouny. Stroje s motory Griffon dokázaly letět zhruba o 130 km/h rychleji než první generace Spitfiru. Tyto pozdější vývojové verze, u kterých předení raných Merlinů nahradil hrdelní řev silných Griffonů, představovaly mnohem schopnější letouny než klasické prvotní Spitfiry, přestože se v podstatě jednalo o stejné stroje.Spitfire Mk.XIV s motory Griffon se pyšnil vyšším výkonem než plnokrevný Mk.IX, a překonával proto i letouny Luftwaffe – jak Focke Wulf Fw 190, tak nejmodernější variantu Messerschmittu Bf 109. Nová stíhačka se stihla zúčastnit leteckých operací na podporu vylodění v Normandii i bojů v následujících měsících. Hojně ji využívalo především 2. taktické letectvo, které jí vybavilo všech 20 svých spitfirových perutí operujících z kontinentu v měsících mezi Dnem D a vítězným 8. květnem. Tyto obávané letouny se nejčastěji vydávaly na ozbrojené průzkumné mise, při kterých hledaly cíle za německými liniemi a snažily se narušovat jak ústup německých jednotek, tak jejich možnost posílat na frontu posily. Díky jejich rychlosti byly také ideálním pomocníkem proti rostoucí hrozbě v podobě střel V-1 přezdívaných Doodlebug, které čelil jih Británie v měsících následujících po operaci Overlord a vylodění v Normandii.Potřebné barvy:- základní: 11, 24, 30, 33, 53, 56, 62, 78, 85, 106, 165Detaily modelu:Měřítko: 1:48Počet dílů: 118Obtížnost: 2Body Flying Hours: 2Doporuče

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.