Peter Ferdinand Drucker: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku
Nejprodávanější knihy
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Publikace: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku - Peter F. Drucker. Kniha nejvýznamnějšího představitele moderního světového managementu přináší to nejpodstatnější a nejlepší z jeho bohatého celoživotního díla. Toto Druckerovo "ohlédnutí do budoucnosti" pojmenovává základní východiska a principy managementu a jeho úkoly, problémy, výzvy a příležitosti, takže všem profesionálům dává do rukou spolehlivý nástroj, který jim umožní čelit novým nárokům ekonomického a společenského vývoje. Méně obeznámeným čtenářům poskytuje vynikající úvod do managementu, jakož i do podrobnějšího studia Druckerova díla. Překlad z angličtiny Pavel Medek. Nové vydání knihy Petera F. Druckera To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku (nakl. Management Press, brož., 304 str., doporučená cena 499 Kč, cena při nákupu u nás 399 Kč, z angl. originálu ji přeložil Pavel Medek) je reprezentativním výběrem z autorovy více než šedesátileté myšlenkové tvorby a publikační činnosti v oboru managementu. Jejích dvacet šest kapitol na téma management v organizacích, jedinec a management a management v současné společnosti shrnuje základní východiska a principy managementu, jeho problémy, úkoly a příležitosti, a poskytuje tak manažerům, vedoucím představitelům organizací všech typů a dalším odborným pracovníkům spolehlivý nástroj, jak čelit zítřejším nárokům ekonomického a společenského vývoje. Méně zkušenějšímu čtenáři může toto Druckerovo „ohlédnutí do budoucnosti“ posloužit jako ideální – protože konzistentní, ucelený a přehledný – úvod do studia managementu i do případného dalšího hlubšího a podrobnějšího studia celého jeho díla. České vydání své knihy Peter F. Drucker věnoval „...mužům a ženám v dnešních českých podnicích a průmyslových odvětvích, lidem, kteří“ – jak je přesvědčen – „vrátí české ekonomice a českým podnikům onu vedoucí roli, kterou hrály ještě před několika málo desetiletími.“ Peter F. Drucker je dnes všeobecně a právem považován za člověka, který jako první systematicky vymezil a popsal místo a funkce managementu v moderní institucionální společnosti a jasnozřivě vyjádřil i jeho nezbytné vývojové proměny. Jako první upozornil na skutečnost, že se nacházíme na prahu „společnosti znalostí“, v níž budeme muset od základů transformovat zaměření svých pracovních činností i způsoby, kterými jsou organizovány. Právě v této souvislosti a v tomto smyslu Drucker hovoří o postkapitalistické společnosti – totiž jako o společnosti, v níž klíčovým ekonomickým zdrojem přestává být kapitál a stávají se jím produktivně aplikované znalosti. Velice často bývá citována Druckerova definice podniku, resp. toho, co by měl podnik dělat, co je jeho nejvlastnějším účelem: „Účelem existence podniku je vytvářet zákazníky.“ Ano, jeho prvořadými úkoly tak jsou inovace a marketing. A právě těmto tématům – zdrojům inovačních aktivit, podněcování podnikatelského ducha a tržní orientace v organizacích, nalézání optimální rovnováhy mezi tvořivou inovačností a potřebou racionální organizovan