Panajotis Cakirpaloglu: Úvod do psychologie osobnosti
Panajotis Cakirpaloglu: Úvod do psychologie osobnosti

Panajotis Cakirpaloglu: Úvod do psychologie osobnosti

od 312 Kč
Kniha informuje o významných aspektech psychologie osobnosti od vzniku této disciplíny a dále o psychických vlastnostech, z nichž se osobnost skládá, o jejím vývoji, funkcích či povaze problémového Já. Díky přehledně a srozumitelně uspořádanému výkladu lépe porozumíte temperamentu, charakteru, motivaci, inteligenci či řeči. Výklad osobnosti se opírá o psychoanalytickou, rysovou, humanistickou a sociálně-kognitivní teorii na základě nejnovějších…
Alza.cz
Skladem
385 Kč Do eshopu

Doporučujeme

Řadit dle

Jak vybíráme doporučené nabídky

Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Panajotis Cakirpaloglu: Úvod do psychologie osobnosti
Minimální cena: 312 Kč
Maximální cena: 427 Kč
Ušetříte až: 115 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Kniha informuje o významných aspektech psychologie osobnosti od vzniku této disciplíny a dále o psychických vlastnostech, z nichž se osobnost skládá, o jejím vývoji, funkcích či povaze problémového Já. Díky přehledně a srozumitelně uspořádanému výkladu lépe porozumíte temperamentu, charakteru, motivaci, inteligenci či řeči. Výklad osobnosti se opírá o psychoanalytickou, rysovou, humanistickou a sociálně-kognitivní teorii na základě nejnovějších výzkumů a poznatků ze světové literatury. Významnou pomůckou je stručný slovníček pojmů na konci každé kapitoly. Publikace je určena psychologům, pedagogům, sociologům, kulturním antropologům, politologům, psychiatrům, manažerům, personalistům a dalším odborníkům. Osloví však i širší veřejnost a její přirozený zájem porozumět sobě i druhým lidem. Z obsahu 1. Úvod 1.1 Stručný přehled vývoje disciplíny 1.2 Psychologie osobnosti versus obecná psychologie 1.3 Tři otázky psychologie osobnosti 2. Předmět psychologie osobnosti 2.1 Definice pojmu „osobnost“ 2.2 Přehled „klasických“ definic osobnosti 2.3 Rozbor současných psychologických vymezení osobnosti 3. Metody psychologického rozboru osobnosti 3.1 Psychologická strategie explorace osobnosti 3.1.1 Idiografický přístup 3.1.2 Nomotetický přístup 3.1.3 Nomotetický versus idiografický přístup 3.1.4 Komplementárnost idiografických a nomotetických metod 3.2 Logický status psychologických pojmů 4. Skladba osobnosti 4.1 Dvojí význam pojmu „struktura“ 4.2 Jungovo analytické pojetí osobnostní skladby 4.2.1 Struktura osobnosti 4.3 Raymond B. Cattell 4.3.1 Struktura osobnosti 4.3.2 Primární a sekundární faktory osobnosti 5. Dynamika osobnosti 5.1 Obecné pojmové vymezení 5.2 Dva modely dynamického výkladu osobnosti 5.3 Analytická teorie osobnostní dynamiky 5.3.1 Dynamické principy 5.3.2 Dynamické dispozice 5.4 Raymond B. Cattell 5.4.1 Dynamické rysy 5.4.2 Dynamická spleť 6. Vývoj osobnosti 6.1 Zdroje utváření osobnosti 6.2 Vnitřní činitele 6.3 Vnější činitele vývoje 6.4 Modely výzkumu vnitřních a vnějších činitelů vývoje osobnosti 6.5 Odhad významu vnitřních a vnějších činitelů vývoje osobnosti 6.6 Kontinuita versus diskontinuita vývoje 6.6.1 Model kontinuity 6.6.2 Model diskontinuity 7. Temperament 7.1 Teorie temperamentu 7.2 Humorální teorie Hippokrata 7.3 Neurofyziologická teorie I. P. Pavlova 7.4 Psychometrická teorie H. J. Eysencka 7.5 Konstituční pojetí temperamentu Kretschmera 7.6 Antropometrická teorie W. Sheldona 7.7 Empirické šetření souvislosti mezi časnými projevy temperamentu a budoucím psychosociálním vývojem člověka 8. Charakter 8.1 Předvědecké pojetí charakteru 8.2 Současné psychologické koncepce o charakteru 8.3 Klasická psychoanalýza 8.3.1 Typy charakteru 8.4 Frommovo pojetí charakteru 8.5 Reichovo pojetí charakteru 9. Morálka 9.1 Jean Piaget: Dvě etapy vývoje morálky 9.2 Lawrence Kohlberg: tři vývojové kvality morálky 9.3 Současný výzkum Kohlbergových vývojových stadií 9.4 Jsou rozdíly v morálce mezi muži a ženami? 10. Teoretické základy psychologie osob

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.