Srovnání cen » Knihy, filmy, hudba » Knihy » Próza - beletrie » Srovnání cen Na nebi hrdého Albionu 6.část

Próza - beletrie

Na nebi hrdého Albionu 6.část

Hodnocení: 1x
  • 4

Publikace: Na nebi hrdého Albionu 1945-1946 - část 6 - Válečný deník československých letců ve službách britského letectva 1940-1945 - Jiří Rajlich. „Naše osádka byla briefována na cíle v okolí Lipska. Po uvážení minulých zkušeností se rozhodla letět ve výši 33 000 stop, nehledě na kondenzační stopy, neboť německý ...a dál?

Radost vám udělá:
  • 0

Filtrovat: i

Za tyto obchody dáme ruku do ohně

Více možností? Na nebi hrdého Albionu 6.část koupíte i tady

Specifikace Na nebi hrdého Albionu 6.část

Kategorie Próza - beletrie
Nejnižší cena 585 Kč

Závěrečná část rozsáhlého projektu, pojednávajícího o historii bojů československých letců ve Velké Británii v dobách druhé světové války je logicky věnována závěrečnému válečnému roku 1945. (válečný deník československých letců ve službách britského letectva 1940-1945. 6. část, (1945-1946)) ... a dál?

Produkt Na nebi hrdého Albionu 6.část

Na nebi hrdého Albionu 6.část - parametry

Název produktu: Na nebi hrdého Albionu 6.část
Výrobce: NEUVEDEN
Minimální cena: 585 Kč
Maximální cena: 877 Kč
Ušetríte až: 292 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 4 bodů z 5
Počet hodnocení: 1 x
Hodnocení:
  • 4
Podrobný popis:

Publikace: Na nebi hrdého Albionu 1945-1946 - část 6 - Válečný deník československých letců ve službách britského letectva 1940-1945 - Jiří Rajlich. „Naše osádka byla briefována na cíle v okolí Lipska. Po uvážení

minulých zkušeností se rozhodla letět ve výši 33 000 stop, nehledě

na kondenzační stopy, neboť německý radiolokační systém pracoval

úspěšně a nepřítel stejně věděl o pozici letounu po celou dobu jeho

letu.

Východně od Frankfurtu nad Mohanem jsem spatřil nepřátelský letoun

zanechávající kondenzační stopu. Stoupal na stejném kursu jako naše

Mosquito. Letoun byl identifikován jako Me 109. Instruoval jsem

pilota odhodit pomocné nádrže a otevřít plyn i obrátky naplno v

domnění, že se nám podaří uniknout. Po krátké době se ukázalo, že

nepřítel přestože stoupal zkracoval vzdálenost. Instruoval jsem

pilota točit velikou zatáčkou na západní kurs. Nepřátelský letoun

se snažil zaútočit ze spodu skryt v kondenzačních stopách Mosquita.

Pak jsem instruoval pilota točit prudce doprava a strhnout Mosquito

do letu střemhlav, aby se dostalo ze stop. Po několika útocích při

neustálém klesání se nepříteli podařilo docílit zásahů do směrovky,

navigátor viděl kusy směrovky odlétnout. V příštím okamžiku pilot

zjistil, že nemůže Mosquito vybrat z pádu a nařídil připravit se ke

skákání. V důsledku rychlosti letounu jsem visel ve vzduchu ven ze

sedadla a s velkou obtíží se přitáhnul pažemi do nosu letounu.

Odkud jsem přemístil padák k sobě a uvolnil mapy a navigační

pomůcky z prostoru nouzového východu. Ve výšce 6000 stop se

pilotovi podařilo letoun srovnat, ale po několika sekundách

Mosquito spadlo opět do nekontrolovatelného letu střemhlav, ze

kterého jej pilot vybral nad nezjištěnou lokalitou ve výši

stromů.

Pak jsem zpozoroval asi 300 metrů vpravo jeden Fw 190. Flak ve

městě zahájil palbu, posádka viděla plno rozprasků kolem Mosquita.

Díky tomuto flaku Fw 190 zanechal pronásledování. Brzy na to

Mosquito klesalo opět a přerazilo levým křídlem jedlový strom a

tento náraz zanechal dvě velké díry v levém křídle, které se však

neulomilo. Osádka proletěla asi 160 km nad Německem ve výši stromů,

s neozbrojeným a porouchaným letounem. Přistála na bázi se

směrovkou ustřelenou z 90 %…“

(z hlášení navigátora britské 544. průzkumné peruti, F/Lt Karla

Vokouna, o boji nad Německem 14. března 1945) Závěrečná část rozsáhlého projektu, pojednávajícího o historii bojů

československých letců ve Velké Británii v dobách druhé světové

války je logicky věnována závěrečnému válečnému roku 1945.

O tom, že bude rokem vítězství, již málokdo pochyboval. Příslušníci

československého stíhacího křídla (310., 312. a 313. peruť),

vyzbrojení Spitfiry Mk.IX až do konce války podnikali dálkové

doprovody bombardovacím svazům, útočících na Německo a sváděli své

poslední boje s kdysi tak obávanými soupeři. Bombardovací 311.

peruť operovala na nových Liberatorech GR.Mk.VI ze Skotska proti

německým ponorkám a hladinovým plavidlům v Severním a Baltském

moři. Posledního úspěchu dosáhla krátce před uza


Nejoblíbenější knihy:

Obsah stránek www.srovname.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.
Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací zde.