Jitka Zichová, Monika Palatková: Ekonomika turismu
Ekonomika turismu, Palatková Monika
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Ekonomika turismu - Turismus České republiky - Monika Palatková
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Ekonomika turismu - Turismus České republiky - Monika Palatková
Ekonomika turismu - Turismus České republiky - Jitka Zichová, Monika Palatková
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Ekonomika turismu, Palatková Monika
Ekonomika turismu - Monika Palatková, Jitka Zichová
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Turismus České republiky – 2., aktualizované a rozšířené vydání. Na trhu ojedinělá publikace se zaměřuje na turismus v ekonomických souvislostech. Je určena studentům škol zaměřených na turismus a institucím zabývajícím se jeho rozvojem na národní, regionální a lokální úrovni. Nové vydání je rozšířené o problematiku produktu turismu a konkurenceschopnost destinací turismu. Zásadně je aktualizována problematika turismu v národní ekonomice obecně a problematika pasivního, aktivního a domácího turismu České republiky. Aktualizována je i tematika turismu ČR v kontextu členství v EU. První část publikace se zabývá obecnými základy turismu, zahrnujícími mimo jiné jeho typologii a terminologii. Značná pozornost je věnována i teorii trhu turismu, tedy nabídce a poptávce i ceně v turismu. Další část knihy pojednává o statistickém monitoringu turismu v ČR a zejména o analýze vlivů turismu na národní ekonomiku se zaměřením na ekonomiku ČR a jejich vyhodnocení pomocí platební bilance a satelitního účtu. V publikaci jsou dále řešeny základní charakteristiky vývoje a současného stavu turismu ČR se zaměřením na aktivní, pasivní a domácí turismus a spotřební chování účastníků turismu. Autorky se zabývají též organizační a řídicí strukturou turismu ČR. Z obsahu Obsah O autorkách 9 Úvod 10 1. Základní otázky vymezení turismu 11 1.1 Pojetí a de?nování turismu 11 1.2 Stručný historický vývoj turismu 13 1.2.1 První etapa - do první světové války 14 1.2.2 Druhá etapa - mezi dvěma světovými válkami 15 1.2.3 Třetí etapa - od druhé světové války do počátku 90. let 15 1.2.4 Čtvrtá etapa - 90. léta až současnost 16 1.3 Shrnutí a úkoly 17 2. Typologie turismu 19 2.1 Typy turismu dle místa realizace 19 2.2 Typy turismu dle vztahu k platební bilanci státu 20 2.3 Typy turismu dle plátce nákladů 21 2.4 Typy turismu dle způsobu zabezpečení cesty a pobytu 22 2.5 Typy turismu dle věku účastníků 22 2.6 Typy turismu dle délky pobytu 23 2.7 Typy turismu dle převažujícího prostředí (charakteru cílového místa pobytu) 23 2.8 Typy turismu dle převažujícího motivu (důvodu cesty) 24 2.9 Shrnutí a úkoly 27 3. Trh turismu 28 3.1 Trh dle ekonomické teorie 28 3.2 Součásti trhu turismu 29 3.2.1 Tržní subjekty v turismu 30 3.2.2 Tržní objekty v turismu 30 3.3 Možnosti vymezení trhu turismu 31 3.4 Speci?ka trhu turismu 31 3.5 Faktory ovlivňující trh turismu 32 3.5.1 Politické a bezpečnostní faktory 32 3.5.2 Ekonomické faktory 33 3.5.3 Demogra?cké faktory 34 3.5.4 Technicko-technologické faktory 35 3.5.5 Sociální faktory 36 3.5.6 Ekologické faktory 36 3.6 Shrnutí a úkoly 36 4. Poptávka v turismu 38 4.1 Poptávka dle ekonomické teorie 38 4.2 Potřeby jako východisko poptávky v turismu 39 4.3 Formování individuální poptávky v turismu 41 4.3.1 Faktory na straně poptávky 42 4.3.2 Faktory na straně nabídky 43 4.3.3 Faktory vnějšího prostředí 44 4.4 Tržní poptávka v turismu 44 4.4.1 Psychologické (sociální) faktory ovlivňující tržní poptávku v turismu 45 4.4.2