Michal Skořepa, Eva Skořepová: Finanční a ekonomická gramotnost
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a VG - pracovní sešit 2 - Skořepa M.,Skořepová E.
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2 - M. Skořepa
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2 - Eva Skořepová, Michal Skořepa
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2 - Eva Skořepová, Michal Skořepa
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a víceletá gymnázia - Pracovní sešit 2 - M. Skořepa
Finanční a ekonomická gramotnost pro ZŠ a VG - pracovní sešit 2 - Skořepa M.,Skořepová E.
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Výchova k občanství - stát a hospodářství. První vlaštovka na trhu - učebnice, která zpracovává Standardy finanční gramotnosti pro základní vzdělávání a zároveň naplňuje požadavky očekávaných výstupů pro téma Stát a hospodářství vzdělávacího oboru Výchova k občanství podle RVP ZV Tato publikace vychází vstříc Systému budování finanční gramotnosti na základních a středních školách, materiálu vypracovanému na základě usnesení vlády a garantovanému MŠMT ČR. Jak nakládat s penězi, pojem inflace či znalost základních práv spotřebitelů jsou témata a pojmy, které zůstávají pro část občanů velkou neznámou. Abychom pomohli situaci změnit, vydáváme komplet učebních materiálů pro ty školy, kde se rozhodnou věnovat se finančnímu vzdělávání důsledněji buď v rámci stávající Výchovy k občanství, nebo vyčlení pro tuto náplň samostatný předmět, což je na rozhodnutí konkrétní školy. Na začátku nového tisíciletí jsme svědky nebývale rychlého rozvoje finančních služeb a paralelně s tím zažíváme i poměrně významnou změnu chování české populace. Tradičně konzervativní postoj k úsporám a zadlužování se postupně mění, roste tendence k rychlé spotřebě i ochota občanů k zadlužování. Tyto tendence jsou zcela v souladu se začleňováním České republiky mezi moderní tržní ekonomiky, nejsou však zcela bez rizik a vyvolávají naléhavou potřebu alespoň základní orientace občanů ve světě financí. Bez základních ekonomických a finančních znalostí nelze činit kvalifikovaná rozhodnutí při správě osobních financí a rodinného majetku. To platí jak pro situaci, kdy jednotlivec či rodina potřebuje peníze půjčit, stejně tak pro situaci, kdy naopak zamýšlí finanční prostředky investovat. Znalost rizik a dlouhodobých důsledků využívání jednotlivých produktů je ale zatím relativně nízká, ačkoli finanční rizika se stala jedním z hlavních témat dnešního světa. Velká rizika přitom ohrožují především mladou populaci, která je obecně méně konzervativní a více náchylná k riziku. Vstup do dospělosti je spojen s řadou náročných změn a rozhodnutí, z nichž řada má finanční rozměr, často s dlouhodobým horizontem. V počátečních fázích osamostatňování jedince od rodičů je přitom zcela přirozené začít realizovat dlouhodobé investiční záměry s finančními prostředky, vypůjčenými často na jedno i více desetiletí. Bylo by politováníhodné, aby byla mladá generace dlouhodobě zatížena následky neprozíravých a ukvapených rozhodnutí, učiněných často jen z důvodu nízké finanční gramotnosti. Nejde přitom pouze o znalosti finančních produktů, ale o základy fungování tržní ekonomiky, o nichž by měl mít každý vzdělaný občan alespoň základní podvědomí. Každý žák či student si dříve nebo později položí otázky typu: mám zkusit podnikat nebo mám být raději zaměstnancem? Bydlet ve svém nebo raději v nájmu? A odkud se vlastně berou peníze? Aby si na tyto otázky uměl dobře odpovědět, musí mít alespoň základní vědomosti o ekonomice a penězích. Vzdělávání v přírodovědných i humanitních oborech má v naší zemi dlouholetou tradici