Ludmila Štěrbová: Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století
Ludmila Štěrbová: Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století

Ludmila Štěrbová: Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století

od 310 Kč
Anotace Na trhu ojedinělá publikace je určena ekonomům, podnikatelům, obchodníkům, pracovníkům státní správy, studentům vysokých škol a dalším zájemcům o tuto problematiku. Autoři, kterými jsou odborníci z VŠE v Praze, se zaměřují na komplexní analýzu mezinárodního obchodu v současné světové krizi, a to ve vývojových a teoreticko-politických souvislostech a v souvislostech aktuálního vývoje v globalizovaném podnikatelském prostředí. V první…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
310 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Ludmila Štěrbová: Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století
Minimální cena: 310 Kč
Maximální cena: 386 Kč
Ušetříte až: 76 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Anotace Na trhu ojedinělá publikace je určena ekonomům, podnikatelům, obchodníkům, pracovníkům státní správy, studentům vysokých škol a dalším zájemcům o tuto problematiku. Autoři, kterými jsou odborníci z VŠE v Praze, se zaměřují na komplexní analýzu mezinárodního obchodu v současné světové krizi, a to ve vývojových a teoreticko-politických souvislostech a v souvislostech aktuálního vývoje v globalizovaném podnikatelském prostředí. V první části knihy se seznámíte s pojetím mezinárodního obchodu, jeho funkcemi a hlavními aktéry, s aktuálními trendy i prognózami vývoje mezinárodních ekonomických vztahů, a také s přehledem teorií mezinárodního obchodu v jejich moderním pojetí a s jejich důkazy v praxi. Další část knihy se věnuje obchodní a investiční politice jako oblastem s největším vlivem na mezinárodní obchod a na utváření podnikatelského prostředí globálně i v jednotlivých zemích. Uvedené politiky jsou analyzovány z hlediska jejich pojetí, nástrojů a mezinárodních pravidel a smluvního ukotvení. Zvláštní kapitola knihy je zaměřena na obchodní aspekty evropské integrace a politiky EU, které ovlivňují zapojení evropských subjektů do mezinárodního obchodu i do procesů mezinárodního investování. Knihu uzavírá část zabývající se mezinárodní konkurenceschopností včetně světového srovnání. K doplnění souvislostí mezinárodního obchodu je zahrnut mezinárodní měnový systém a uveden přehled mezinárodní institucí s činností v oblasti mezinárodních ekonomických vztahů. V relevantních částech publikace je analýza konkretizována na příkladu České republiky. Z obsahu O autorech 9 Úvod 11 1. Mezinárodní obchod 13 1.1 Vymezení pojmu "mezinárodní obchod" 13 1.2 Úloha mezinárodního obchodu v národní a světové ekonomice 20 1.2.1 Úloha zahraničního obchodu v národní ekonomice 20 1.2.2 Úloha mezinárodního obchodu ve světové ekonomice 25 1.2.3 Počátky a historický vývoj mezinárodního obchodu 25 2. Teorie mezinárodního obchodu 31 2.1 O teoriích mezinárodního obchodu 31 2.2 Nástroje analýzy základního modelu 31 2.3 Rovnováha základního modelu ekonomiky 35 2.4 Klasický model mezinárodního obchodu 37 2.4.1 Teorie absolutních výhod 37 2.4.2 Teorie komparativních výhod 41 2.4.3 Mezinárodní směnný poměr 45 2.4.4 Závěry klasického modelu 45 2.5 Neoklasické modely mezinárodního obchodu 46 2.5.1 Heckscherův-Ohlinův model 46 2.5.2 Teorémy navazující na H-O model 49 2.6 Testy klasických a neoklasických modelů 52 2.6.1 MacDougallův test klasického modelu 52 2.6.2 Leontiefův test H-O teorému 53 2.6.3 Projevené komparativní výhody 54 2.7 Moderní teorie obchodu 55 2.7.1 Teorie kvalifikace práce 55 2.7.2 Teorie životního cyklu výrobku 56 2.7.3 Teorie shodnosti preferencí a vnitroodvětvový obchod 57 2.7.4 Rostoucí výnosy z rozsahu a nedokonalá konkurence 58 2.7.5 Gravitační model obchodu 61 2.8 Mezinárodní obchod jako součást vnější ekonomické rovnováhy 62 3. Vývojové trendy mezinárodního obchodu 67 3.1 Vývoj mezinárodního obchodu se zbožím a službami ve 20. a 21. století 71 3.1.1 Vys

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.