Na vlastní kůži

Víkendový rychlodetox na vlastní kůži, aneb království za kafe!

detox (1)
Autor Lucie

Ještě nikdy jsem nevyzkoušela žádnou detoxikační kúru. Ne že bych nechtěla, ale bohužel nemám žádnou vůli.  Představa, že měsíc v kuse jím pouze rýži a popíjím bylinkové čaje, je zhruba tak reálná, jako jednorožec.

Nicméně když jsem se dočetla, že můžu ze svého těla vypudit spoustu jedů za jediný víkend, řekla jsem si: to dáš!

Tady jsou moje zážitky den po dni (naštěstí jsou ty dny jen tři).

Příslib víkendového detoxu: Po třech dnech budete jen zářit. Shodíte při něm zhruba dvě kila a zbavíte se nafouklého břicha. Tím, že tělo očistíte od jedovatých látek, získá vaše pleť krásnou barvu a jas. Změnu poznáte i na očích. Někomu se může zlepšit jeho alergie.

Tak jo, uvidíme, co uvidíme.

Den 1.

Milý deníčku. Na detox jsem si vyhradila víkend, neb jak říkají pokyny, měla bych relaxovat, být v klidu a nepřepínat se. No, nezačíná to tak hrozně. Nakoupila jsem si veškeré potraviny předem, abych v období vyplavování nemusela pobíhat po obchodech a případně s sebou někde samou čistotou nesekla. Pořídila jsem si i předepsané vonné svíčky, levandulovou sůl do koupele a peeling na obličej i tělo.

Jídelníček

Snídaně:
  • Nalačno vypijte sklenici teplé vody. Do misky nakrájejte jablko, dvě kiwi  a přidejte kuličky červeného vína. Jablka v sobě mají řadu balastních látek, které dokážou neutralizovat hladinu jedovatých látek v těle. Kiwi má v sobě spoustu vitaminu C, hrozny zase podporují činnost ledvin.

Teplá voda není žádná lahůdka, ale přežít se to dá. Prý jde o ajurvédskou metodu na rozproudění tělních šťáv v těle. Co se týče ovoce, to mi nevadilo ani trochu. Nejsem zvyklá na žádné olbřímí snídaně, takže jsem s touhle zdravou a lehkou variantou celkem spokojená. Jediné, co mi po ránu trochu scházelo, byla káva. Vlastně bych se klidně spokojila i s čajem. Prostě s něčím teplým, co má chuť. No co, třeba zítra. PS: Zatím nemám hlad.

Oběd:
  • Připravte si půlku ananasu (podporuje čištění zevnitř) a jeden banán (dává pocit sytosti). K tomu popíjejte minerální vodu.

Ještě pořád dobrý. Sice nejsem extrémní fanda ovoce a mnohem raději bych do sebe soukala zeleninu, pokud jde ale o hlad, dá se to krásně přežít. PS: Trochu usínám, ale na kofeinu nejsem závislá, takže to mám pod kontrolou.

Večeře:
  • Pomalu pojídejte medový meloun a mango. Přes den popíjejte pouze minerální vodu a čaje. Vynechte veškerý alkohol, kávu, džusy nebo mléko (no jasně, prostě nesmím pít kafe, pochopila jsem to! No a co).

Milý deníčku. Ovoce už nechci nikdy vidět. Nikdy. Potřebuju něco slaného. Nebo alespoň mrkev, proboha! Všechno ostatní se dá celkem vydržet. Uznávám, že člověk, který je zvyklý víc jíst, by touhle dobou už měl zřejmě hlad. Já jsem v pohodě. Půjdu si lehnout. Teda nejdřív si podle manuálu dám levandulovou koupel při svíčkách a pokusím se neutopit. PS: Dala bych si pizzu. Ale rozhodně ne Hawai.

fruit-salad-wallpaper-1920x1200

Jé, hurá, ovoce plněné ovocem!

Den 2.

Prý bych se měla cítit svěží a fit. Dobře, ale mnohem svěžejší bych byla po malém pressu. Třeba bych nenarážela do futer. Můj úkol na dnešek je hodně odpočívat, dívat se na filmy a večer se zase macerovat v levanduli. Ok, takže normální sobota.

Jídelníček

  • Začněte opět teplou vodou. Pak si uvařte 200 gramů rýže, bez tuku, soli či mléka. Z 1,5 kilogramu jablek rozmixujte přesnídávku. Obojí smíchejte. Porci rozdělte na třetiny a pojídejte ke snídani, obědu a večeři. Pro vylepšení chuti můžete vzniklou kaši dochutit čistou skořicí.

No. Tak sice jsem trochu oslabená, ale pořád poznám ovoce, i když se schová v kaši. Začínám mít regulérní hlad a chuť vypálit všechny ovocné sady v okolí. Je ale super, že program dovoluje zaplácnout žaludek připravenou (ovocnou!) kaší kdykoli, kdy vám začne kručet v žaludku. Hurá. Každopádně už zbývá jen den. Zatím nepociťují žádné velké utrpení. Stejně tak ale nemám dojem, že by ze mě odcházeli nějaké jedy. A to se zodpovědně prolívám minerálkou a bylinnými čaji. Sice si místo toho představuju překapávanou kávu, ale nepředpokládám, že by to na mou očistu mělo nějaký vliv. PS: No dobře, chodím na záchod skoro každých dvacet minut. Možná to s tím nějak souvisí. 

Manuál říká, že by mi teď měly lépe sedět moje oblíbené džíny. Nevím, jestli to je díky tomu propadlému břichu, nebo proto, že moje tělo se nějak “vyfouklo”, ale je to pravda. Na pleti žádné extra změny nepozoruji, ale uvidíme zítra.

kava-zrna

Můj nový spořič obrazovky.

Den 3. a poslední (kdybych nebyla ospalá, radostně si poskočím)

Snídaně:

  • Vypijte svoji sklenici teplé vody (to je šok). Dejte si knäckebrot s nízkotučným tvarohem. Povolené jsou tři lžičky medu.

Dobrá snídaně. Taková malá. Teď jsem dosnídala a na pocitu hladu to vůbec nic nezměnilo. Půjdu si vyčistit zuby, třeba se dojím pastou. 

PS: Chybí mi ovoce. 

PPS: A samozřejmě kafe. Obávám se, že ho zítra vypiju litr a pukne mi srdce.

Oběd:

  • Připravte si salát z rajčat, mrkve, celeru, rukoly a petrželky.

To docela šlo. Zeleninové saláty bych mohla jíst pořád. Akorát mi v něm scházel olivový olej, nějaký sýr a hovězí steak.  

Večeře:

  • Popíjejte čistý vývar ze zeleniny. Počkejte, až trochu vychladne, nepouštějte se do něj, když je ještě horký. Nepřidávejte do něj sůl ani bujony, musí jít o nedochucovaný vývar. Během dne opět popíjejte lehce mineralizovanou vodu a zelený čaj. Pro změnu můžete vyzkoušet čaj zázvorový nebo bylinkový, vynechte ale černý. Samozřejmě ho neslaďte.

Tak tohle byla třešnička na dortu. Vlažný neslaný vývar – vyloženě delikatesa. Mám chuť olíznout omítku. Hlad už začíná dosahovat alarmujících hodnot a já jsem slabá jak kotě. Už třikrát jsem spontánně usnula. Potřebuju do sebe dostat nějaké cukry, nebo tuky, snědla bych i kostku másla. Vražedně mi chybí mléčné výrobky, zejména sýr. Prý si můžu dát hrst mandlí, nebo lískových oříšků, což fyzicky pomáhá, chutě to ale zdaleka neukojilo.

Jdu spát. Zase.

Tired

Den 4.

Tak jo, mám to za sebou. Nemůžu říci, že se cítím špatně. Naopak, tak nějak se mi ulevilo. Sklenici teplé vody po ránu jsem si dala, i když už bych nemusela. Ne, že by mi to zachutnalo, ale přijde mi to jako dobrý rituál. Akorát nemůžu přesně říct proč.

Celkem ráda bych vydržela pít místo kávy bylinkový čaj, protože vím, že je pro tělo mnohem zdravější. Ale víte jak to je. Takže jedno espresso prosím. Jo, klidně dvojitý.

Celkově nemám problém pokračovat v lehkém a zdravém jídelníčku. Ani za normálních okolností nijak zvlášť neholduji těžkým, tučným a mastným jídlům. Nejvíc jsem po nich toužila, když jsem to měla zakázané. Klasika. A to byl jenom víkend. Po měsíčním detoxu bych asi vyhladila kravín.

Závěr: Víkendový detox není nic extrémně náročného, pokud si na něj můžete vyhradit tři volné dny. I když budete mít hlad, dá se to v pohodě vydržet. Cítit se po něm budete tak nějak odlehčeně a odpočatě, přibude vám energie, ale žádné výrazné změny nečekejte. Zejména pokud jste zvyklí jíst střídmě i za normálních okolností. V tom případě budete muset zkusit něco delšího, pokud na to máte nervy. Rozhodně mi to ale neublížilo. A musím uznat, že jsem vážně trochu shodila, takže po téhle stránce zvěsti nelhaly.

O autorovi

Lucie

Lucie má na starosti slova a texty. Současnosti by se nerada vzdávala, kdyby jí odtud ale přece jen vykopli, přestěhovala by se do 60., nebo 70. let. V Americe, přirozeně. Její nejoblíbenější kreslená postava je Magika Von Čáry z Kačeřích příběhů. I Kačer Donald je v pohodě. To se ovšem nedá říct o Donaldu Trumpovi. Na prvním rande se většinou snaží být vtipná, čímž je trapná a zvedá tak protějšku sebevědomí. Občas je trochu nezodpovědná, vztahovačná a dokáže být arogantní. Většinou omylem. Film podle jejího života by byla klasická britská komedie. V hlavní roli s Helenou Bonhem Carter.

Co vy na to?