Karolinum Paul Lazarsfelds Research Methodology - Jeřábek Hynek
Nejprodávanější knihy
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Publikace: Paul Lazarsfeld´s Research Methodology - Hynek Jeřábek. Paul Lazarsfeld patří k zakladatelům empirického sociálního výzkumu. Zasloužil se o rozvoj metodologie sběru i analýzy dat. Stál u zrodu výzkumu trhu i veřejného mínění, zakládal výzkum masmédií i komunikační výzkum. Zkoumal názorové vůdce, interpersonální komunikaci, nezaměstnanost, formování volebních preferencí i ohrožení akademických svobod. Nevelká knížka unikátním způsobem představuje celistvé dílo Paula Lazarsfelda ve všech těchto oblastech aplikovaného sociálního výzkumu. Sestává ze tří částí - životopisu, přehledu metod a výzkumných strategií, jimiž Lazarsfeld obohatil moderní metodologii, a kapitoly věnované jeho nejslavnějším výzkumům médií, nezaměstnanosti a volebního chování. Kniha vychází v anglickém jazyce. Publikace: Paul Lazarsfeld´s Research Methodology - Hynek Jeřábek. Paul Lazarsfeld is one of the founders of the field of empirical social research. He gained recognition in the development of data collection and analysis. He pioneered market surveys and public opinion polls and founded mass media research, as well as communication research. He examined ideology leaders, interpersonal communication, unemployment, election preferences formation, as well as threats to academic liberties. This book presents Paul Lazarsfeld's work in a unique way, in all of the above mentioned fields of applied social research. It consists of three parts - biography, an overview of methods and survey strategies, with which Lazarsfeld enriched modern methodology, and chapters devoted to his most famous surveys of media, unemployment and election behaviour. The book is published in English.