Jiří Jošt: Čtení a dyslexie
Jiří Jošt: Čtení a dyslexie

Jiří Jošt: Čtení a dyslexie

od 382 Kč
Kniha je rozdělena do tří částí: První část Vás seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince.Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je…
Grada.cz
Doprava zdarma Skladem
382 Kč
Doprava zdarma Skladem
382 Kč Do obchodu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Jiří Jošt: Čtení a dyslexie
Minimální cena: 382 Kč
Maximální cena: 382 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Kniha je rozdělena do tří částí: První část Vás seznámí s pojmem čtení, s typologií dyslexie a s různými teoretickými přístupy k jejímu zkoumání. Autor se věnuje též interakci pracovní paměti a dyslexie, vlivu prostředí a dědičnosti na vývoj čtení a dlouhodobým účinkům dyslexie na život jedince.Druhá část je věnována vztahu čtení a očních pohybů – zabývá se pozorností při čtení, čerpáním čtenářské informace či modely čtení. Část třetí je věnována vývojové dyslexii. Kniha bude přínosem pro studenty humanitních oborů (fakulty pedagogické a filozofické) a oborů neurobiologických (fakulty přírodovědecké či lékařské) i pro odborníky v praxi. ČÁST I. POJEM DYSLEXIE, JEJÍ TEORIE A PROBLÉMY1. Pojem dyslexie1.1 Diagnostický a statistický manuál DSM-IV-TR1.2 Mezinárodní klasifikace nemocí ICD-101.3 Výhrady k diskrepanci IQ – čtení2. Markery2.1 Deskriptivní markery2.2 Substantivní markery2.3 Topické markery2.4 Doplňkové markery2.5 Korelace3. Obraz dyslexie a její typy3.1 Typologie podle Z. Matějčka3.2 Inverzní tendence3.3 Typologie podle D. Bakkera4. Fonologická teorie4.1 Podstata fonologické teorie4.2 Včasné vyhledávání a pomoc rizikovým dětem4.3 Skladba fonologických schopností4.4 Vztah mezi složkami fonologické schopnosti a jejich vývoj4.5 Vztah fonologických schopností ke čtení4.6 Dekódování fonologické versus ortografické4.7 Soulad ortograficko-fonologický ve vztahu ke čtení a dyslexii5. Hypotéza dvojího deficitu a teorie rychlého zpracování podnětů5.1 Historie5.2 Test rychlého pojmenování5.3 Vztah časového deficitu a fonémového uvědomění5.4 Diagnostická schopnost testu rychlého pojmenování5.5 Teorie rychlého zpracování podnětů6. Teorie vizuálního deficitu7. Magnocelulární teorie7.1 Magnocelulární a parvocelulární systém7.2 Sustentativní a tranzitorní systém7.3 Testy užívané při vyšetřování magnocelulární funkce8. Cerebelární (mozečková) teorie9. Neurobiologický přístup9.1 Analýza post-mortem9.2 Aplikace zobrazovacích metod9.3 Evokované potenciály10. Úrovně, na kterých dyslexie existuje11. Je výklad jednotlivých teorií vyčerpávající?12. Pracovní paměť12.1 Model pracovní paměti12.2 Pracovní paměť a čtení12.3 Pracovní paměť a dyslexie13. Prostředí, dědičnost a vývoj čtení13.1 Úvod a základní pojmosloví13.2 Metodologie13.3 Vlivy dědičnosti a prostředí na čtenářské vlastnosti13.4 Vliv rodinného prostředí na pozdější čtení13.5 Působení rodičů-dyslektiků na dítě14. Dlouhodobé účinky dyslexie na život jedinceČÁST II. ČTENÍ A OČNÍ POHYBY15. Oční pohyby15.1 Oční pohyby obecně15.2 Oční pohyby a čtení16. Percepční rozpětí16.1 Pojem percepčního rozpětí a metody výzkumu16.2 Percepční rozpětí a čtení17. Čerpání čtenářské informace a oční pohyby18. Pozornost, čtení a oční pohyby18.1 Pozornost a percepční rozpětí18.2 Přesuny pozornosti a oční pohyby18.3 Pozornost zjevná versus skrytá18.4 Úrovně pozornosti18.5 Pozornost mikro- a makrokuželová18.6 Integrace pozornosti a očních pohybů jako podmínka čtení19. Kontrola očních pohybů při čtení19.1 Úrovně kontroly – kdy a kam

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.