Jan Barták: Skryté bohatství firmy
Jan Barták: Skryté bohatství firmy

Jan Barták: Skryté bohatství firmy

od 224 Kč
To, co je ve firmě nejcennější, neuhlídá žádná bezpečnostní agentura. Je to ukryto v lidech, v jejich rozumu, znalostech a dovednostech, citu a vůli. Svůj potenciál mohou, ale také nemusí, rozvíjet a využívat v zájmu firmy i svém vlastním. Co brání tomu, aby se lidé chtěli a mohli chovat spolupodnikatelsky? Namátkou: převládající řízení vůči vedení lidí, preferování autoritativního vůči participativnímu řízení, nedostatečná motivace zaměstnanců,…
Eshop.knihydobrovsky.cz
Skladem
299 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Jan Barták: Skryté bohatství firmy
Minimální cena: 224 Kč
Maximální cena: 299 Kč
Ušetříte až: 75 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

To, co je ve firmě nejcennější, neuhlídá žádná bezpečnostní agentura. Je to ukryto v lidech, v jejich rozumu, znalostech a dovednostech, citu a vůli. Svůj potenciál mohou, ale také nemusí, rozvíjet a využívat v zájmu firmy i svém vlastním.

Co brání tomu, aby se lidé chtěli a mohli chovat spolupodnikatelsky? Namátkou: převládající řízení vůči vedení lidí, preferování autoritativního vůči participativnímu řízení, nedostatečná motivace zaměstnanců, slabá týmová spolupráce, vertikální organizační struktura, vertikální (a často pouze jednosměrná, tedy „shora dolů“) vnitrofiremní komunikace, neochota k delegování pravomocí… - důsledkem je demotivovaný zaměstnanec, který „dělá jen do výše svého platu“. Špatný, neodborný až diletanský přístup k využívání a rozvoji lidského potenciálu vede mnohdy k obrovským ztrátám materiálním i morálním a destabilizuje pozici firmy na trhu.

Management často přeceňuje význam „tvrdých faktorů“ řízení (strategie, projektové řízení, plánování , cash flow…navíc využívaných často fragmentálně) na úkor tzv. „měkkých faktorů“ (firemní filosofie, ideologie, vize, mise, etický kodex, hodnoty, symboly, styl firemního života – firemní kultura) a neuvědomuje si nezbytnost komplexního pohledu na systém podnikového řízení.

Nezřídka chybí systémový přístup, komplexnost a vzájemná provázanost jednotlivých subsystémů. Manažeři si jen zřídka uvědomují nezbytnost zplošťování organizačních struktur, umožňující využívat pružných a účinných forem řízení, vhodně kombinovat tvrdé a měkké nástroje řízení, řízení s vedením, s leadershipem, teambuildingem, delegováním pravomocí, motivačními programy a jasnou koncepcí a strategií v oblasti rozvoje svých lidí.

Základem návratnosti technologických a informačních investic je však právě schopnost vzájemné integrace s ostatními systémy společnosti, tedy především sociálním a znalostním, které jsou nositeli sociálního a znalostního kapitálu a představují potenciál úspěšnosti firmy, zdroj synergických efektů.

Sociální kapitál je kvantitativním a zároveň i kvalitativním vyjádřením sociální energie, využitelné pro dosažení očekávané, žádoucí změny. Ta se uvolňuje na základě tlakových metod („musíš – nesmíš“, vymezených firemními normativy, event. normami vyšší právní moci) a tahových metod („chceš“ – iniciovaném stimulačními a zejména motivačními firemními programy). Proporce „chtít“ a „muset“ závisí na úrovni firemní kultury, způsobu řízení a vedení, vztahu zaměstnanců k firmě a úrovni sounáležitosti potřeb a očekávání zaměstnanců, managementu a majitelů.

Znalostní kapitál firmy má podobu materiální (jasně zdokumentovanou v podobě budov a technologického zařízení, finančně vyjádřitelnou) ale také – a to především! - nemateriální (obtížně definovatelnou, poněvadž představuje souhrn využívaných i nevyužívaných znalostí a dovedností lidí).

Disproporce mezi využívanými a nevyužívanými znalostmi a dovednostmi (ono subjektivní chtít a umět) je vyjádřením n

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.