Ivan Štoll: Dějiny fyziky

od 897 Kč
Vývoj fyziky od Archimedovy páky až po největší moderní urychlovače představuje dlouhý historický proces poznávání přírody, odhalování jejích zákonů a vnitřních souvislostí a jejich využití k usnadnění práce a života lidí. Vede od prvních praktických zkušeností a údivu i obav před přírodními jevy v dávných dobách až po moderní fyziku založenou na přesných experimentech a matematické teorii. Kniha seznámí čtenáře s nejvýznamnějšími událostmi a…
Dobre-knihy.cz
Za dopravu 57 Kč Skladem
897 Kč Do eshopu

Název produktu: Ivan Štoll: Dějiny fyziky
Ušetříte až: 101 Kč

• Vývoj fyziky od Archimedovy páky až po největší moderní urychlovače představuje dlouhý historický proces poznávání přírody, odhalování jejích zákonů a vnitřních souvislostí a jejich využití k usnadnění práce a života lidí. Vede od prvních praktických zkušeností a údivu i obav před přírodními jevy v dávných dobách až po moderní fyziku založenou na přesných experimentech a matematické teorii.
  • Kniha seznámí čtenáře s nejvýznamnějšími událostmi a objevy i s osudy jejich tvůrců. Neméně zajímavé jsou omyly a zákruty této dlouhé cesty, spory o prvenství, objevy zapomenuté a znovuobjevované.
  • Součástí publikace je přehled hlavních dat, rejstřík objevitelů a 16 stran barevné obrazové přílohy. Je určena širšímu okruhu zájemců o fyziku a její historické souvislosti.

OBSAH:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Co je fyzika Vývoj fyziky Člověk STARÁ FYZIKA Starý východ První civilizace Mezopotámie Egypt Indie Čína Řecká věda Řecký zázrak Ionská přírodní filozofie Pythagorejci Eleaté a atomisté Aristoteles Múseion Archimedes Helénistická fyzika a astronomie Středověk a renezance Arabská věda Alhazen Evropský středověk Scholastika Mechanika ve středověku Vitellius, Bacon a Peregrinus Nový pohled na vesmír Úsvit nové doby KLASICKÁ FYZIKA Vědecká revoluce 17. století Historické podmínky Objevitelská smršť Galileo Brahe a Kepler Počátky výzkumu plynů Dynamika Srážky těles Huygens Newton Bernoulliové Euler Hledání principů mechaniky Vážení zeměkoule Zlatý věk francouzské fyziky Úspěchy nebeské mechaniky Elektromagnetizmus Elektřina jako zábava Vyrvat nebi blesk Coulomb Volta Elektrický proud Faraday Maxwell Elektromagnetické vlny Světlo a teplo Janusovská tvář světla Young a Fresnel Poselství spektra Doppler Znovu atomy Teplota a teplo Zákon zachování energie Fyzika a pravděpodobnost Paprsky z nitra hmoty MODERNÍ FYZIKA Kvanta a relativita Kořeny nové fyziky Mach Planck Einstein Einstein a kosmos Atom Elektron Rutherford Bohr Kvantová mechanika Jádro a částice Jaderná energie Svědomí fyziků Záplava částic Náš kvantový svět Kosmonautika (M. Grün) Sny o cestách do vesmíru Rakety Gravitační prak Dej lodi plachty První lety do vesmíru Pohled na Zemi z vesmíru Reliktní záření Projekt Apollo Průzkum sluneční soustavy Za hranice sluneční soustavy PŘÍLOHY Milníky v dějinách fyziky Nobelovy ceny za fyziku Základní klasická díla v dějinách fyziky Použitá literatura Jmenný rejstřík