Projevy dětské zvídavosti
Nejprodávanější učebnice/Odborná literatura
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Získávání informací a kladení otázek od předškolního věku v kontextu intelektového nadání. Co jiného může být pro naši společnost užitečnější než samostatně kriticky uvažující, pozitivně smýšlející, osobnostně a morálně zralí lidé, kteří (si) umějí klást ty správné otázky? Schopnost ptát se je člověku vrozená. Její první projevy jsou patrné již ve věku osmnácti měsíců. Od tohoto okamžiku, kdy si člověk zakotví zkušenost s kladením otázek, se stávají trvalou strukturou v kognitivním aparátu, neodmyslitelnou součástí verbálních projevů jedince, jeho myšlenkových procesů i celé mezilidské komunikace. Publikace odpovídá na otázky vztahující se k informačnímu chování dětí od předškolního věku až do dospívání: jak kladou otázky děti na různých inteligenčních úrovních, zejména děti nadané jak se ptají žáci v průběhu školní docházky jaké jsou zájmy dětí v předškolním věku – kde a jak získávají informace o tom, co je zajímá, a jak se tyto projevy liší u dětí nadaných Kniha je určena všem, kdo pracují s dětmi jak v odborné, tak ve vzdělávací a zájmové sféře, i rodičům, kterým leží na srdci všestranný rozvoj schopností jejich dítěte. Z obsahu 1. ÚVOD: Proč vznikla, o čem a pro koho je tato kniha 2. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ 2.1 Informace 2.2 Informace a jejich získávání v průběhu vývoje 2.3 Informační gramotnost a informační chování 2.4 Výzkum informačního chování 2.5 Informační chování dětí předškolního věku 3. KOMUNIKACE, JAZYK A ŘEČ 3.1 Komunikace 3.2 Jazyk a řeč 4. OTÁZKY 4.1 Pojem „otázka“ 4.2 Typologie otázek 4.3 Zrození otázek 4.4 Otázky v psychologických souvislostech 4.5 Otázky a kritické myšlení 4.6 Schopnost klást otázky 5. NADÁNÍ 5.1 Implicitní teorie nadání 5.2 Explicitní vymezení pojmu „nadání“ 5.3 Nominace nadaných v předškolním věku 6. INTELIGENCE 6.1 Měření inteligence 6.2 Vztah mezi nadáním a inteligencí 6.3 Wechslerova škála inteligence pro děti 6.4 Specifika kladení otázek u intelektově nadaných dětí 7. VÝZKUM „READY TO ASK“ ? TÉMATA, OTÁZKY, DESIGN 8. INFORMAČNÍ CHOVÁNÍ ? VÝSLEDKY VÝZKUMU 8.1 Metoda IB-A 8.2 Procedura 8.3 Výzkumný soubor 8.4 Výsledky 8.5 Diskuse 9. SCHOPNOST DĚTÍ KLÁST OTÁZKY ? VÝSLEDKY VÝZKUMU 9.1 Základní výzkum 9.2 Vztah tvořivosti a schopnosti klást otázky 9.3 Vývojové rozdíly v schopnosti klást otázky 9.4 Diskuse 10. JAK SE DĚTI PTAJÍ VE ŠKOLE ? VÝSLEDKY VÝZKUMU 10.1 Základní otázky studie 10.2 Teoretický „background“ studie 10.3 Metoda 10.4 Výsledky studie 10.5 Jaké typy otázek žáci používají? 10.6 Limity studie 10.7 Diskuse 10.8 Implikace pro pedagogickou praxi 11. TECHNIKY A HRY PRO ROZVOJ SCHOPNOSTI KLÁST OTÁZKY 11.1 Desatero pro zdravé ptaní 12. ZÁVĚR SUMMARY LITERATURA REJSTŘÍK Podporujte děti v umění se ptát! Cílem knihy je připoutat pozornost k fenoménu pohotovosti klást otázky, upozornit na jeho propojení s řadou významných psychosociálních souvislostí (myšlení, pozornost, paměť, prožívání, sociální vztahy) a povzbudit rodiče i učitele k rozvíjení této ne
Recenze
Nejoblíbenější výrobci
- Učebnice/Odborná literatura Oxford University Press
- Učebnice/Odborná literatura Wolters Kluwer
- Učebnice/Odborná literatura Grada
- Učebnice/Odborná literatura Klett
- Učebnice/Odborná literatura Fraus
- Učebnice/Odborná literatura STU
- Učebnice/Odborná literatura Lingea
- Učebnice/Odborná literatura Ikar
- Učebnice/Odborná literatura Penguin
- Učebnice/Odborná literatura ACADEMIA
- Učebnice/Odborná literatura Fontána
- Učebnice/Odborná literatura CPress
- Učebnice/Odborná literatura TRITON
- Učebnice/Odborná literatura INFOA