George Johnson: Až na konec vesmíru

Za dopravu 57 Kč Skladem
180 Kč Do obchodu

Název produktu: George Johnson: Až na konec vesmíru
Ušetříte až: 44 Kč

Publikace: Až na konec vesmíru - Jak Henrietta Leavittová a Edwin Hubble bilionkrát zvětšili vesmír - George Johnson. Běžně dnes uvádíme, že ta a ta hvězda či mlhovina je od nás vzdálena tolik a tolik světelných let. Jak jsme ale na tato čísla přišli? Kniha nás provede od prvních pokusů o určování vzdáleností Slunce a Měsíce, které podnikli antičtí astronomové, až po moderní velikány astronomie, jako byl Edwin Hubble. V jejím centru ovšem stojí téměř zapomenutý příběh ženy, která na počátku 20. století objevila jeden z významných zákonů umožňujících měřit vesmír – Henrietty Swan Leavittové. Publikace: Až na konec vesmíru - Jak Henrietta Leavittová a Edwin Hubble bilionkrát zvětšili vesmír - George Johnson. Úplně běžně dnes uvádíme, kolik světelných let je od nás vzdálena která hvězda či mlhovina. Jak jsem ale na tato čísla přišli? Kniha nás provede od prvních pokusu o určení vzdálenosti Slunce a Měsíce, které podnikli antičtí astronomové, až k teoriím moderních velikánů tohoto vědního oboru, jako byl Erwin Hubble. V jejím centru však stojí téměř zapomenutý příběh ženy, jež na počátku 20. století objevila jeden z významných zákonů umožňující měřit vesmír – příběh Henrietty Stan Leavittové. V současné době každý vzdělaný člověk ví, nebo si alespoň myslí, že ví, že naše planety obíhá nenápadnou Až na konec vesmíru - George Johnson od authora George Johnson a nakladatelství za skvělé ceny na e-shopu Martinus.cz