FRAUS Fyzika 9
FRAUS Fyzika 9

FRAUS Fyzika 9

Základní část Vlastní učivo fyziky je zpracováno formou jasně strukturovaného, stručného výkladového textu bohatě doplněného kvalitním barevným obrazovým materiálem. Důraz není kladen na kvantitativní úlohy, ale na experimentální odvození poznatků a aplikace poznatků v praxi. Fyzika je prezentována jako přírodní věda mající klíčový význam pro pochopení praktických každodenních problémů. Nenásilný vstup do každé kapitoly umožňuje krátký motivační…
Produkt již neprodává žádný obchod na Srovnáme.cz, ale máme pro vás podobné.

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: FRAUS Fyzika 9
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Základní část Vlastní učivo fyziky je zpracováno formou jasně strukturovaného, stručného výkladového textu bohatě doplněného kvalitním barevným obrazovým materiálem. Důraz není kladen na kvantitativní úlohy, ale na experimentální odvození poznatků a aplikace poznatků v praxi. Fyzika je prezentována jako přírodní věda mající klíčový význam pro pochopení praktických každodenních problémů. Nenásilný vstup do každé kapitoly umožňuje krátký motivační příběh. Tvoří most mezi životní zkušeností žáků a novými poznatky. Příběh naznačuje, které poznatky a dovednosti si žáci osvojí v příslušné kapitole. Klíčovým prvkem učebnic je velké množství názorných fotografií a ilustrací, které vhodně dokreslují učivo a umožňují žákům jednak snazší osvojení učiva, jednak propojení s běžným životem. Současně vytvářejí prostor pro integraci racionálního chápání s emocionálními prožitky. Motivační prvky Významnou funkci plní v učebnici lišta. Koncepčně klade důraz na myšlení ve vztazích, čímž povzbuzuje myšlenkové aktivity dítěte. Informace na liště mají především motivační charakter. Jejich úkolem je upozorňovat na souvislosti napříč přírodovědnými, ale i ostatními předměty, a tím umožnit žákům pochopení celé problematiky v širokém kontextu. Rovněž plní funkci pojítka mezi jednotlivými učebnicemi a umožňuje rozšířit praktické aplikace učiva fyziky v ostatních oborech činnosti. Na liště se nacházejí i údaje a zajímavosti související s historií fyzikálního poznávání. Nedílnou součástí lišty je i doplňující učivo, které umožní talentovaným žákům získat další podněty a poznatky a učiteli tvůrčí přístup ke zpracování vlastní koncepce výuky. Obsah učiva Učebnice jsou zpracovány v souladu s osnovami vzdělávacího programu Základní škola s přihlédnutím k požadavkům Co by měl umět žák základní školy z fyziky. Řazení kapitol je tradiční, umožňuje bezproblémový přechod žáka mezi různými školami. Do učiva jsou zařazovány i moderní aplikace (mobilní telefony, proudové jističe, elektrické spotřebiče, digitální měřicí přístroje). Netradiční je v učebnici pro 6. ročník zařazení kapitoly věnované určení polohy s popisem činnosti systému GPS. První odvozenou fyzikální veličinou, se kterou se žáci seznamují, je rychlost. Autoři vycházeli z toho, že pochopení vzájemných souvislostí mezi rychlostí, dráhou a časem je vzhledem ke zkušenostem dnešní generace mnohem snazší, než tradiční spojení hustota – objem – hmotnost. I v učebnici pro 7. ročník jsou některé kapitoly netradiční: Kreslíme grafy, Kapilární jevy, Přetlak, podtlak a vakuum, Proudění vzduchu a Optické klamy. Při jejich zpracování autoři vycházeli z toho, že zmíněné kapitoly mají velkou reflexi v praktickém životě a přitom jejich pochopení neklade na žáky zvláštní nároky. V učebnici pro 8. ročník je rozšířena kapitola Zvukové jevy o látku související s kmitáním a vlněním v obecnější podobě. K zvýšení praktického využití učebnice je zařazena kapitola Jak fungují elektrické spotřebiče, ve které jsou popsány i principy mikrovlnné trou

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.