Srovnání cen » Knihy, filmy, hudba » Knihy » Srovnání cen Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie

Knihy

Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie

Hodnocení: 1x
  • 4

Kniha manželů Tomášových je učebnicí integrální jógy, provázenou obrazy japonského malíře G. Jikihary na téma "hledání posvátného býka". Moderní výklad této starodávné alegorie, v duchovní literatuře dlouho postrádaný, podává názorný přehled cesty Poznání od jejího počátku až do konce. Druhou část knihy ...a dál?

Radost vám udělá:
  • 2.89
skladem

Filtrovat: i

Za tyto obchody dáme ruku do ohně

Více možností? Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie koupíte i tady

Specifikace Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie

Kategorie Knihy
Nejnižší cena 182 Kč

Kniha manželů Tomášových je učebnicí integrální jógy, provázenou obrazy japonského malíře G. Jikihary na téma hledání posvátného býka. Moderní výklad této starodávné alegorie, v duchovní literatuře dl ... a dál?

Produkt Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie

Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie - parametry

Název produktu: Eduard Tomáš, Míla Tomášová: Praxe jógové filozofie
Výrobce: NEUVEDEN
Minimální cena: 182 Kč
Maximální cena: 233 Kč
Ušetríte až: 51 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 4 bodů z 5
Počet hodnocení: 1 x
Hodnocení:
  • 4
Podrobný popis:

Kniha manželů Tomášových je učebnicí integrální jógy, provázenou obrazy japonského malíře G. Jikihary na téma "hledání posvátného býka". Moderní výklad této starodávné alegorie, v duchovní literatuře dlouho postrádaný, podává názorný přehled cesty Poznání od jejího počátku až do konce. Druhou část knihy tvoří sbírka hlubokých mystických básní Míly Tomášové Průzračný svět. Ukázka z knihy: Hledání buvola Čínsko-japonské alegorické znázornění duchovní cesty 10 obrázků. S vlastním výkladem v józe pozornosti. Původní vyobrazení je prastaré. Pochází od čínského mistra Ka-Kuan-Šína (Kuo-an-Ší-jüan) z 12. stol. po Kristu. Ale on nebyl prvním autorem. Starší verze měly méně obrazů, 5 až 8; poslední byl kruh. Další dva stupně byly přísně tajeny a sdělovány "od úst k uchu" jen nejpokročilejším žákům. Ka-Kuank-Šín doplnil alegorii o další 2 obrázky. Moderní kresby tuší provedl, neznámo kdy, japonský mistr Gyosuki Jikihara. I. Žák hledá posvátného buvola, duši člověka, Pravdu o sobě i světu. Dovídá se o cestě za Pravdou, o existenci duchovních možností, hlubších než je normální pojetí běžné životní filozofie. Dovídá se o átmanu (čistém vědomí) jako o svědku a oživovateli mentálních stavů a funkcí mysli. Rozhoduje se hledat svědka v sobě a vydává se na duchovní cestu. Než dojde k pevnému rozhodnutí, trvá to třeba řadu vtělení. Svědek - átman - je znázorněn posvátným buvolem. Buvol nemůže být nikdy ztracen, může pouze vyjít z naší paměti. Je však trvale v nás. Má pak tedy smysl ho hledat? Ano, protože iluze omezenosti zapustila v nás příliš hluboké kořeny. Při utišení mysli se buvol může opět na okamžik objevit. I když nepřítomnost buvola je jen zdánlivá, zevní svět nemůže člověku nikdy nahradit ztrátu duchovnosti. II. Žák se dostává různým způsobem k naukám. Pociťuje v sobě volání posvátného buvola, probouzí se v něm touha po něm. Podle svého založení si vybírá vlastní způsob duchovní cesty. Vydává se po stopách buvola. Jednou z nejúčinnějších cest je jóga bdělé pozornosti. Na této cestě žák udržuje bdělou pozornost k posvátnému buvolu, svému vnitřnímu Já. Pokouší se o objektivizaci. Pokládá myšlenky za předměty a je k nim indiferentní. Nepřivlastňuje si je. O svém transcendentálním vědomí (o buvolu) uvažuje jako o jejich svědku a jako o své přirozenosti, věčné a stálé. Snaží se být pozorovatelem svých myšlenek. Když se mu mysl uklidní, poznává v sobě cosi božského. Tak jsou stopy posvátného buvola čím dál zřetelnější, žák již tolik nebloudí a jeho cesta se stává rychlejší. "Od nynějška nedovolte myšlenkám v meditaci, aby se zúčastňovaly na aktu vidění, ani na tom, co vidíte, ale nepohnutě na tom, KDO vidí" (Šrí Ramana Maharši). III. Buvol byl konečně spatřen. Úměrně jeho snahám objeví se žáku první zkušenost zahlédnutí buvola - átmana. (Pozn.: átman je chápán jedině sám sebou, tj. vlastní intuicí, což je přímá emanace átmana, inteligence bez intelektuálního procesu.) Protože žák v sobě intuici ještě zcela neprobudil, zaregistruje tuto novou zkušenost teprve t


Nejoblíbenější knihy:

Obsah stránek www.srovname.cz je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření nebo další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho částí veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu autorů těchto stránek v rozporu s právním řádem České republiky.
Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací zde.