Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková: Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Je naše dítě zralé na vstup do školy?, Jucovičová Drahomíra
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Jak vybíráme doporučené nabídky
Především pečlivě vážíme mezi cenou produktu, kvalitou a reputací eshopu.
Nejlevnější
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová
Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková
Je naše dítě zralé na vstup do školy?, Jucovičová Drahomíra
Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Jucovičová Drahomíra, Žáčková Hana
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Jucovičová Drahomíra, Žáčková Hana
Je naše dítě zralé na vstup do školy? - Jucovičová Drahomíra, Žáčková Hana
Specifikace
Klíčové vlastnosti
Popis produktu
Ne zbytečně bývá nástup do školy přirovnáván ke vstupu do prvního zaměstnání nebo v dospělosti ke vstupu do života. V životě dítěte dochází k velkým změnám, od hravého dětství přechází do světa povinností, i když zatím pouze „malých“. Pokud ale dítě při vstupu do školy neuspěje, i z drobného problému se najednou stává problém velký a rodiče musí řešit otázku, jak dál. A právě to je ten správný čas zalistovat v publikaci Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Renomované české autorky seznamují čtenáře s možnostmi posuzování školní zralosti a připravenosti na vstup do první třídy po stránce fyzické, psychické i sociální. Zmiňují praxi při zápisech do prvních tříd a možnosti odložení školní docházky. Zaměřují se na možnosti rozvoje funkcí důležitých pro čtení, psaní a počítání, a to prostřednictvím konkrétních cvičení aher. Radí, jak předcházet vzniku specifických poruch učení.Obsah:ÚVOD1. DÍTĚ V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – CHARAKTERISTIKA VÝVOJOVÉHO OBDOBÍ1.1 VÝVOJ KOGNITIVNÍCH (POZNÁVACÍCH) FUNKCÍ1.1.1 Vývoj myšlení a řeči1.1.2 Vývoj paměti a pozornosti1.1.3 Vývoj percepčně motorických funkcí1.2 VÝVOJ EMOCIONALITY A SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ, SOCIALIZACE DÍTĚTE2. ŠKOLNÍ ZRALOST A ŠKOLNÍ PŘIPRAVENOST2.1 FYZICKÁ (TĚLESNÁ) ZRALOST2.2 PSYCHICKÁ (DUŠEVNÍ) ZRALOST2.3 SOCIÁLNÍ ZRALOST3. ZÁPIS DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY4. MOŽNOSTI ODLOŽENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY O JEDEN ROK A MOŽNOST PŘEDČASNÉHO VSTUPU DO ZŠ5. RIZIKOVÉ FAKTORY OHROŽUJÍCÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE V ZŠ6. FUNKCE DŮLEŽITÉ PRO ČTENÍ, PSANÍ, POČÍTÁNÍ7. VÝZNAM HRY V ŽIVOTĚ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE8. CVIČENÍ A HRY NA ROZVOJ PERCEPČNÍCH A KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ8.1 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ZRAKOVÉ OBLASTI8.1.1 Cvičení zaměřená na rozvoj zrakové oblasti8.1.2 Hry zaměřené na rozvoj zrakové oblasti8.2 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ SLUCHOVÉ OBLASTI8.2.1 Cvičení zaměřená na rozvoj sluchové oblasti8.2.2 Hry zaměřené na rozvoj sluchové oblasti8.3 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ PAMĚTI A POZORNOSTI8.3.1 Cvičení zaměřená na rozvoj paměti a pozornosti8.3.2 Hry zaměřené na rozvoj paměti a pozornosti8.4 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MYŠLENÍ8.4.1 Cvičení zaměřená na rozvoj myšlení8.4.2 Hry zaměřené na rozvoj myšlení8.4.3 Cvičení a hry zaměřené na rozvoj matematických představ8.5 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ŘEČI9. CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MOTORIKY9.1 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ HRUBÉ MOTORIKY9.2 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY9.3 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ MOTORIKY MLUVIDEL9.4 NÁCVIK RYTMIZACE9.5 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ GRAFOMOTORIKY9.6 UVOLŇOVACÍ CVIKY9.7 SEZENÍ PŘI PSANÍ9.7.1 Nábytek a osvětlení9.7.2 Nácvik sezení při psaní10. ROZVOJ SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ11. CO BY MĚLO DÍTĚ ZVLÁDAT PŘI VSTUPU DO ZŠ – SHRNUTÍZÁVĚRPŘÍLOHOVÁ ČÁSTPRACOVNÍ MATERIÁLY PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTIZraková oblastSluchová oblast (oblast sluchového vnímání a rozvoje řeči)Poznávací (kognitivní) oblastMotorická oblastSociální oblastPROGRAMY PRO ROZVOJ KOGNITIVNÍCH A MOTORICKÝCH FUNKCÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKUMetoda „Dobrého startu“KuprevKumotMaxíkHypoMetod