Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková: Smyslové vnímání
Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková: Smyslové vnímání

Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková: Smyslové vnímání

od 75 Kč
Metody reedukace SPU - SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ Základem reedukace specifických poruch učení je rozvoj smyslového vnímání. Tvoří nejen jeho základ a počátek reedukačního nácviku, ale celým jím prolíná. Publikace seznamuje čtenáře se základními metodami rozvoje smyslového vnímání – zahrnuje oblast zrakového i sluchového vnímání. Je doplněna ukázkami pomůcek. Brožura je použitelná i pro mateřské školy - rozvoj smyslového vnímání tvoří nedílnou součást…
Sevt.cz
Za dopravu 124 Kč Skladem
75 Kč Do eshopu

Specifikace

Klíčové vlastnosti

Název produktu: Drahomíra Jucovičová, Hana Žáčková: Smyslové vnímání
Minimální cena: 75 Kč
Maximální cena: 75 Kč
Průměrné hodnocení uživatelů: 0,00 bodů z 5
Hodnocení:
0

Popis produktu

Metody reedukace SPU - SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ Základem reedukace specifických poruch učení je rozvoj smyslového vnímání. Tvoří nejen jeho základ a počátek reedukačního nácviku, ale celým jím prolíná. Publikace seznamuje čtenáře se základními metodami rozvoje smyslového vnímání – zahrnuje oblast zrakového i sluchového vnímání. Je doplněna ukázkami pomůcek. Brožura je použitelná i pro mateřské školy - rozvoj smyslového vnímání tvoří nedílnou součást předškolní přípravy. Ukázka: V procesu vývoje dítěte je smyslové vnímání zpočátku jednoduché, hrubé. Se zráním, rozvojem nervové soustavy se stává pomalu jemnějším, diferencovanějším. Pokud tento vývoj probíhá harmonicky a jednotlivé funkce nervové činnosti se rozvíjejí rovnoměrně, bývá dítě ke konci vývojového období předškolního věku připravené na výuku čtení, psaní a počítání. Pokud tento vývoj rovnoměrný není, některé funkce jsou vyzrálejší, jiné méně, je tato připravenost ohrožena. Pokud navíc nerovnoměrný vývoj přetrvává i do vyšších věkových období, je zde reálné nebezpečí vzniku specifických vývojových poruch učení. U dětí se specifickými poruchami učení bývá proces vnímání nedostatečně rozvinutý, nebo se vyvíjí nerovnoměrně, případně je porušený. Dochází tak ke zkreslenému vnímání světa a informací z něj čerpaných. Tyto informace jsou pak nesprávně vyhodnoceny a tak reakce na ně není adekvátní, možnost adaptace na okolí je snížena. Při čtení, psaní a počítání to znamená, že dítě nesprávně vnímá písmena, hlásky, číslice, a tudíž s nimi i nesprávně nakládá, nesprávně je čte, píše a manipuluje s nimi. Na tomto základě pak vznikají specifické vývojové poruchy učení jako je dyslexie (specifická porucha čtení), dysortografie (specifická porucha pravopisu), dysgrafie (specifická porucha psaní a grafických schopností) a dyskalkulie (specifická porucha v oblasti matematických schopností). Publikace přináší kromě obecných zásad postupu při reedukaci specifických poruch učení (SPU) zejména řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání (včetně paměti) – většinu z nich lze využít nejen při reedukaci SPU, ale i u předškolních dětí v rámci prevence SPU. Publikaci proto ocení pedagogové základních i mateřských škol, poradenští pracovníci a v neposlední řadě i rodiče dětí s SPU. Smyslové vnímání - Hana Žáčková, Drahomíra Jucovičová od authora Hana Žáčková, Drahomíra Jucovičová a nakladatelství v kategorii Knihy za skvělé ceny na e-shopu Martinus.cz Metody reedukace specifických poruch učení. Rozvíjení smyslového vnímání v předškolním věku je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. U dětí ohrožených specifickou poruchou učení působí včasné rozvíjení smyslového vnímání i preventivně, neboť vede k tomu, že se projevy specifické poruchy učení ve školním věku vůbec neprojeví nebo se podstatně zmírní. Pokud je reedukace vedena formou zábavných cvičení a her je pro děti přitažlivá a stává se tak důležitou motivací v další práci s dítětem.

Recenze

Celkové hodnocení

0
0%
5
0x
4
0x
3
0x
2
0x
1
0x

Váš názor nás zajímá!

Hodnocení je od spotřebitelů, kteří produkt zakoupili.